Hej jeg ...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035544 af
Besvaret af på emne Hej jeg ...
NB: Det er ikke helt korrekt med det grønne indrejsebevis, man skal faktisk bruge begge 2 altså online og det grønne på flyveren, indtil alle flyselskaber er overgået til onlinesystemet, og det tager ca 2 år endnu. Så husk begge steder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035542 af
Helt rigtigt Christian, men gik udfra alle formaliteterne var på plads

mvh

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035541 af
Bare lige for at være sikker på, at du overhovedet kommer ind i landet og kan fiske, så er der nye regler for indrejse til USA: Du kan ikke længere udfylde det grønne kort (til imigration) i flyveren lige inden du lander. Det SKAL gøres hjemmefra, du kan bruge den amerikanske ambassades hjemmeside.
denmark.usembassy.gov/ og klik derefter på "Go to ESTA" linket i højre side!

Der er desværre enkelte der er sendt retur, i det de manglede indrejsetilladelse!
Danmark er heldigvis et af landene i Visa Waiver programmet(visa undtagelsesprogrammet) hvorfor du kan nøjes med denne registrering.

Mvh båden PISCATOR

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035540 af
Hej René

Det var sgu da noget af en fødselsdagsgave, og så i Florida, tillykke.

Jeg har fisket end del i Florida, og fundet det mest givtige på øen Islamorada, hvor den stor BassPro forretning også ligger.

Der er både Whale Habour ved ankomsten til øen og But''nMary når du forlader den igen, og her har jeg haft de største oplevelser.

www.budnmarysblog.com/

Du skal huske på der er ca. 350 km fra lufthavnen til Key West og Islamorada ligger ca. halvejs.

Men dit største problem er nok du allerede rejser på fredag, for de bedste både er jo booket god tid i forvejen, det være sig Big Game bådene som Back Country bådene.

Bjarne Skov har også anfefalet dig en skipper han 100 % kan stå inde for.

Men eller er der vel 150 broer mellem øerne og der ligger både næsten på hver side af hver bro.

Det sidste jeg vil anbefale er at du tager noget fiskeri på begge sider, altså Back Contry efter Tarpon, Snooke og Bonefish, ja jeg har haft et par dage med Allan Riboe hvor vi fiske mere end 100 hajer i 6 forskellige arter.

Og selvfølgelig også Big Game med de store både, her er også mulighed for vrag og revfiskeri.

Har du rejsefeber og gerne vil have mere info kan du give mig et ring: 40507371

mvh
Bilag:

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035539 af
Hej Rene.
Det var da noget af en fin gave. Tillykke me det. Jeg har lige været et smut i Florida herunder fisket på vestkysten ved Sanibel Island (Syd for Tampa, som er en lang køretur/sejltur til Key West). Hvis du skal bo i Key West, så er det måske en ide at kigge dig lidt omkring, evt på de andre øer (Keys) som alle er forbundet med broer, da jeg har på fornemmelsen at prisen for en fisketur fra Key West er noget dyere end fra de nærliggende øer. Key West er samlignstedet for alle turister mv, så mon ikke prisen er skruet op der. Jeg ved det ikke med sikkerhed men vil tro det. Alt andet var ihvertfald dyrere i/på Key West end på de nærliggende øer.
En anden ting er hvad du vil fiske efter. For så vidt jeg kunne se så var det lavvandsområde på nordsiden af øerne (Mexikanske Golf) hvor de fisker med små fladbundede både, og noget dybere på sydsiden (Atlanterhavet) hvor de store Big Game både holder til.
Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men det var blot mine observationer under køreturen fra Miami til Key West. Men det er et fantastisk område, så glæd dig til turen. (Der er bl.a. den flotteste solnedgang set fra Key West vestligeste område)

Rigtig God tur.
Brian Milkowski (Blue Bird)

• Gæst
  • Gæst
15 år 9 måneder siden #1035538 af
Hej Tillykke med det, Vores nabos datter og svigersøn har et firma i Tampa med fiskeguidede ture de taler dansk hvis det er en fordel her har du deres web. www.RSPO.com Det hedder Rattlesnake Point Outfitters, Inc.Mobil dansktalende 001 813 244 1470 International takst.

Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer