Så fik vi...

Mere
15 år 11 måneder siden #1032647 af Michael Madsen
Besvaret af Michael Madsen på emne Så fik vi...
Vedr. Garmin autopilot.
Jeg har længe gået og set efter en autopilot.
Har snakket med vestsjællands marineservice og blev anbefalet at vente på Garmin kom med deres autopilot.
Efter længe ventetid og en del udsættelse kom den endelig.
Efterfølgene blev der bestilt en hjem og efter aftale med per blev den monteret en fredag af mekanikeren rasmus. Som forklaret det var godt at jeg i forvejen havde de tykke hy-slanger i båden.
Lørdag var det så tid til at hente båden og den skulle sejles ind. Havde efter aftale med vestsjællands marineservice fået rasmus mekanikeren til at tag med på vandet.
Efter kort tid og god forklaring af rasmus var den sejlet ind.
alt i alt har jeg fået en fatastisk service af per, hans mekaniker rasmus har udført et flot stykke arbejde til UG.
Kæmpe fordele ved Garmin piloten er at der ingen rorføler er,
flot display. meget brugervenlig og det VIRKER bare.
Tak til vestsjællands marineservice for rigtig god vejleding og fantastisk service.
Mange julehilsner fra en glad mand. Michael Madsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032633 af
Besvaret af på emne Så fik vi...
en montering koster fra 5000 til 10000kr incl moms. Den dyre pris er incl tykke og bløde slanger af høj kvalitet - der findes billigere slanger.
Både Garmin og Raymarine er lavet til Seastar - Det er således behov for fittings og udskiftning/kvalitet/længden af slanger der kan få monteringen til at stige fra 5 til 10 kilo. Dette er den helt korrekte version :-)

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032625 af
Kan godt se at de har delt det op i 2 enheder nu - samt at priserne er 13500 og 6500 for at få en komplet pilot. Hertil må komme monterings omkostninger - som jo kan variere alt efter hvad man har i forvejen!
Vi udskiftede en st5000 fra 1998- som havde elektriske periodefejl. Beslutningen om at købe nye slanger - var nødvendig for os - men da også nødvendige for alle som ikke har en Hydralisk pilot idag.
Jeg gætter at de ikke er med i pakkerne- da størrelsen på bådene kan variere - og derved længderne på slangerne.
Men de ville da være mere rart at kende den fulde pris, når nu slangerne koster mange penge, og listet som tilbehør bør de være.
En af fordelene ved Raymarine, er feks at de er lavet til Seastar hydralik og derfor ingen slinger og nemmere at lave en komplet pakke. Hvis man har begge dele :-)
Tror lige jeg røg i en af fælderne med database/virus tegnene

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032624 af
Tror lige jeg røg i en af fælderne med database/virus tegnene
har sendt indlæg til Webmaster

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032615 af
John
Man har købt pumpen - der er slangerne der mangler. Den bedste løsning i vores tilfælde var at skifte slangerne.

• Gæst
  • Gæst
15 år 11 måneder siden #1032609 af
Har jeg forstået det korrekt.Ud fra det sidste link har jeg fået forståelsen af at man udover pakken også skal investere i en pumpe??eller har jeg misforstået det.

Tid til at oprette siden: 0.219 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer