-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Ja, så bl...
Ja, så bl...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032507
af
Fredningen er helt klar vejen frem. Men spørgsmålet er vel mere om dette tiltag på sigt også bliver effektureret i øvrige del af den nordlige Øresund. Men måske skulle lovgivningen og bestå i at forbyde bulefiskeri fra Hven og nordpå fra 1.januar til 31 marts. Bare en tanke. Jeg fisker, personligt selv, kun torsk med 100 grams jigs. Dette suntes jeg er sjovere og mere sportslig. Nu får jeg nok med gaffen, men sådan er det.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032506
af
Jeg fisker en del torsk i Øresund med Helsingør som havn. Jeg hilser fredningen velkommen. Vi skal gøre alt hvad vi kan for at passe på vores gode fiskeri. Mener dog ikke at lystfiskeri har nogen som helst betydning for bestanden. Når man ser de mængder en erhvervsfisker fanger, så kan mine 4 torsk ikke gøre hverken fra eller til.
Jeg ved godt at mange ikke anser torskefiskeriet for lige så "fint" som trolling efter ørred. Men hver ting til sin tid. Jeg holder meget af begge dele.
Så nu ønsker jeg jer alle en god vinter og håber at fredningen hjælper.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032504
af
Så er der jo bare det lille spørgsmål om KILEN..
Området Kilen
Kilen midt i Øresundstragten er det eneste sted i Øresund, hvor man lovligt
kan trawle efter fisk. Når kvoterne har været opbrugt i Kattegat er dette område
derfor blevet brugt til indberetning af fangster i Øresund, som reelt har været
fisket i Kattegat. Det har bidraget til, at de indberettede fangster for henholdsvis
Kattegat og Øresund blev misvisende.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032503
af
Har da været oppe i det røde område, men rigtigt nok - sæsonen for lystfiskeri må siges at være uændret.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032500
af
Se billedet. De er vist ikke så mange småbåde der fisker i det område... Men godt det er kommet, så mine børn også kan smage en torsk når de bliver store...
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Ja, så bl...
Tid til at oprette siden: 0.175 sekunder