-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Ja, så bl...
Ja, så bl...
-
Thorvald nielsen
-
-
-
Elite Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
15 år 11 måneder siden #1032541
af Thorvald nielsen
Så mangler vi bare at det sydlige lillebælt bliver totalt fredet i vintermånederne ja for min skyld gerne hele året i en årrække da jeg mener at alt det svineri som foregår dernede især i genner og åbenrå området det er fuldstændig lovløst område
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032515
af
hvor er det dog rart at der endelig var nogen der kom til fornuft og satte fredningstid på torsken det skulle være besluttet meget før.
så må vi håbe at det bare varer ved
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032514
af
Filip bare smid en flaske morgenbitter over til dem så er de sat ud af spillet den 1 time:)
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
15 år 11 måneder siden #1032513
af Filip Faurholm
Hej Bjarne
Ser frem til en dyst mod jer i uge 6, nu hvor Hansemand er væk skal Lars jo have lidt konkurrence fra os småbåde, og Hubert og jeg tager kampen op med ham..
Ses i Pålsjø i uge 6
Filip
"Salty"
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032511
af
Bulefiskeri elle ej, er vel et samvittigheds spørgsmål, og jeg er sikkert dømt dobbelt moralsk når jeg gennem årene har undret mig over Torsken ikke er fredet i gyde perioden, på trods af tusinde vis af vinterture på Sundet.
Laks, Havørred, Sandart og Gedde har deres fredningstider, ligesom de ”Flade” med rogn, så det har egentlig intet med den ene eller anden form for fangstmetode man skal fokusere på.
Og lad mig slå fast med 7-tommer søm at det hverken er de småbåde der fisker i Sundet eller for den sag skyld Turbådene der er årsag til nedgangen i torskebestanden i Kattegat/Øresund, idet den samlede lystfiskerskare der i vintermånederne fisker efter ”Stortorsk” i alt kun fanger en tiendedel af hvad en trawler tager i et træk.
Med mere end hundrede +10 kilo Torsk på samvittigheden skal det ikke være mig der foreslår nogle indgreb, der er jo også kommet nye fiskere til, som gerne vil have en måler eller to, hvilket jo er helt forståeligt.
Nu skal man også passe på med en generalisering af fredningstiderne, idet Torsk kan være rognfyldte gennem hele året på forskellige steder i Danmark.
Men sluttelig TILLYKKE til os lyst- og sportsfiskere, endnu en sæson er reddet, så er det bare om erhvervet overholder dette nye tiltag, hvilket jeg stærkt er i tvivl om, der er jo og bliver omgået regler dagligt hvad såvel fiskeri som landing angår.
Jeg vil nu tjekke grej mm. Og er som sædvanlig klar med ”Børsterne” i uge 6.
Ses i Sundet
-
-
-
Gæst
-
15 år 11 måneder siden #1032510
af
Ja det skulle bare laves til alle indre danske farvande istedet.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Ja, så bl...
Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder