Lisbeth og...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 1 uge siden #1032003 af
Besvaret af på emne Lisbeth og...
Hejsa
Jeg kan kun tilslutte mig Jørgens kommentar om at døren bare MÅ skæres over. Min 535 havde fået samme tur...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
16 år 1 uge siden #1032002 af
Hej Tonny,

Først lige ¤%#¤#¤ Du har da ikke solgt krigeren %¤#¤#¤ Det kan man da ikke.....

Dernæst tillykke med den nye båd. Jeg er pudsigt nok gået den anden vej.... Solgte min Ryds 485 fc, for at få en kriger. Jeg skal nok prøve på at lade være med at komme med "sjove" bemærkninger, selv om jeg nu mener i skulle have beholdt krigeren...

Jeg løste problemet med en trolling bar som du kan se på billedet, den kunne afmonteres på under 4 min. hvis man skulle bruge pladsen bagved, og var helt og aldeles urokkelig!

Bemærk også døren er skåret over på langs, ved ikke om 535´eren har samme problem, men den var edderdælme møghamrende irreterende indtil jeg fik en venlig træmand til at køre den gennem båndsaven. Herefter skal den blot have et par lister + hængsler, så virker den perfekt (og kan åbnes helt op uden at støde på siden).

Ellers en ok båd jeg har været glad for i mange år, kabinen kom dog aldrig rigtigt i brug, den er simpelthen for lille, og konen mente den lugtede fælt af glasfiber. Næ, så hellere en kriger, så er børnene også mere med end når de sidder nede i "hullet".

Held og lykke med projektet - vi ses derude!
Bilag:

• Gæst
  • Gæst
16 år 1 uge siden #1031995 af
tak for kommentarerne.

Jeg har i dag prøvet om jeg kunne bruge Scottys "Rail Mount Bracket", der skrues på søgelænderet og støtter ned på rælingen med et stykke træ eller fiberplade.

Monteringspladen er superfin til en Scotty, men desværre er der ikke nogen af de tyve forstærkede skruehuller der passer til en Cannon drejebase.

Det var måske også lidt naivt af mig at tro at Scotty ville lave et monterings beslag der også kunne bruges af deres værste konkurrent.

Ideen med have en langsgående trollingbar i hver side, har jeg droppet, efter at have mærket hvor meget "slup" der var i en langsgående trollingbar, der stod hos Tempo. Hvis den skal være stabil skal der en hel del forstærknings plader under glasfiberen, hvor de nedfældede stangholdere går gennem glasfiberskroget.

Jeg tror at jeg sigter efter en løsning med en tværgående trollingplanke, der kan af- og påmonteres med rustfri bøjler på søgelænderet.

Så kan vi pille hele trollingbaren med drejebaser og stangholdere, af når familien skal med på hyggeture.

• Gæst
  • Gæst
16 år 1 uge siden #1031989 af
Nu er det en anden båd, men noget ala det her kunne måske bruges til inspiration: team-emilie.dk/default.asp?sitepage=view_fangst&id=25

• Gæst
  • Gæst
16 år 1 uge siden #1031987 af
Hej Tonny

Har sendt dig en mail med lidt fra arkivet - men her er et eksempel. Det fungerer.

Vi ses derude!
Bilag:

• Gæst
  • Gæst
16 år 1 uge siden #1031984 af
Hej Tonni

Jeg har en montering ala den du beskriver, men det kniber lidt med stabiliteten
sideværts. Langsgående er den fin, men efter lidt tid ´dalre´ det lidt fra side til side. Jeg tror ikke der er fare for det falder af, men på længre sigt skal stabilitet bedres. Som minimum skal stangholderne monteres i Sikaflex, og med gennemgående bolte. Ellers er funktionalitet meget fin, med god arbejdshøjde osv.

Elverhøj
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer