-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Lisbeth og...
Lisbeth og...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 dage siden #1032372
af
Og det sidste. Håber det kan inspirere nogen. Hvis flere billeder ønskes så skrig op
Frits
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 3 dage siden #1032370
af
Jeg vedlægger et par bilelder af hvordan det er lavet på min Ryds
Frits (Putte, Ryds 435FC)
-
Steen Møller Madsen
-
-
-
Elite Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 6 dage siden #1032292
af Steen Møller Madsen
Jeg har en Ryds 535 Cbf, hvor jeg har fjernet både dør og hele den venstre side,der er forstærket med en "trekant", hvorpå der kan hænges en opbevaringspose til de blink/udstyr der er i brug.
Den store kabine bruges nu flittigt, da den er let tilgængelig.
Begge de store plast stole er også fjernet, og i højre side benyttes en mindre klapstol. Den venstre stol er erstattet af en termobox med pude(2 siddepladser). Boxen skubbes ind i kabinen under kastefiskeri, og der er masser af dæksplads da siddepladsen bagest er skåret bort og hullet lukket med en lem, hvorpå der sidder 6 stangholdere.
En voldsom "omskæring", men båden fungerer nu perfekt til fiskeri, og sejler OK efter at 2 smarttabs får den til at plane ved 8,5 knob- specielt fordi benzin tankene er flyttet til stævnen.
Denne ombygning har ændret båden fra en klodset og gumpetung båd til en mere velsejlende og fiskevenlig båd - der stadig kan benyttes til familesejlads.
Mvh
Steen
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 1 uge siden #1032020
af Steen Højager
Havde en tilsvarende montering af søgelænder på min forrige båd, hvor jeg også gerne ville kunne bruge sæder bagtil, når det var hygge sejlads, og have en bar monteret ved hardcore trolling -))
Købte et tykt ''brædt'' i hårdttræ, og satte baserne på det, hvorefter den blev lagt på søgelænderet og spændt fast med fire rustfri bøjler gennem brædtet og under søgelænderet. Med vingemøtrikker på bøjlerne tog det 2-3 minutter at sætte urokkeligt fast og kunne så fjernes helt ved hyggesejlads.
Mvh. Steen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 1 uge siden #1032004
af
Det er ikke så tydeligt på dette billede - men en smed har lavet en plade og en pind/stiver ned til skroget så pladen er støttet to steder på søgelænder og et sted på skroget. Det er absolut solidt og fylder ingen ting. Riggeren er meget nem at komme til, da man kan stå helt ude i borde. Min båd er til service lige nu, men mon ikke jeg kan sende et par billeder i løbet af week-enden?
Frits (ryds435FC - Putte)
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Lisbeth og...
Tid til at oprette siden: 0.198 sekunder