Hej. Fasts...

  • 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030651 af
Besvaret af på emne Hej. Fasts...
Hej Ib.

Ikke fordi jeg skal være en "flueknepper", men nu lød spørgsmålet på hvordan man skal opføre sig i Sverige og Norge, og IKKE Danmark som du giver i dit svar :-)

Mvh. TEAM JANKA

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030649 af
Besvaret af på emne Hej. Fasts...
Hej Mads.

Udgangspunktet for al transport af gods reguleres af Færdselslovens § 82, Stk. 3. Gods skal være anbragt således, at det ikke kan frembyde fare for personer eller medføre skade på ejendom. Det må endvidere ikke kunne slæbe eller falde af på vejbanen, forårsage forstyrrende støvdannelse eller lignende ulempe, vanskeliggøre færdslen eller volde unødig støj.

Der er således ikke noget krav om antal af gjorde eller surringer. Det er alene dit ansvar at godset ikke falder af traileren..

K&B

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
16 år 2 måneder siden #1030647 af Erik Wolters
Besvaret af Erik Wolters på emne Hej. Fasts...
Jeg har på nettet læst mig til (men kan ikke finde det igen) at man skal betragte båden som en hver anden last på en trailer og som sådan skal den forsvarligt fastgøres og det er førerens ansvar at gøre det nødvendige.

Bruger selv en karabin hage i spil tårnet som sikring, hvis ophalere gjorden springer og desuden 4 (50mm brede - 1,5 Ton) stropper.
2 foran som trækker skræt bagud og hjælper med at holde båden på plads ved voldsom opbremsning eller fromtal sammenstød. Har set et eksempel på at spiltårnet blive bøjet ved en voldsom opbremsning, båden fortsætter hen imod bilen.
2 bagi som blot holder bagenden i kontakt med traileren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
16 år 2 måneder siden #1030646 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Hej. Fasts...
Jeg kender ikke den præcise lovtekst for Sverige, men jeg ved at de i praksis forlanger at der er mindst een gjord til fastspænding - ud over fastspændingen til ophalerspillet.

Selv har jeg en meget kraftig gjord rundt om både skiv og trailer, samt en ekstra kæde i øjet i stævnen.

Mvh. Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jan Jørgensen
  • Jan Jørgensen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 2 måneder siden #1030642 af Jan Jørgensen
Besvaret af Jan Jørgensen på emne Hej. Fasts...
Hej

Jeg forsøgte at finde ud af det sidste år, da vi skulle en god tur igennem Sverige. Det eneste svar jeg ku få: Forsvarligt. Men jeg vil ikke hævde, at politimanden var et orakel, der kendte alle regler. Måske skulle du spørge Jan Ljundgren, havnefogeden i Simrishamn og bagmand på landskampen i trolling.

Da vi i år (igen) skulle igennem Tyskland, fandt jeg et sted på nettet, at båden er at betragte som gods, der skal fastspændes. Og at det var med mindst tre gjorder.

Jeg bruger selv fire foruden gjorden fra spillet. To foran og to bagved. Og de er dobbelte - forstået på den måde, at de starter på trailer går op til en pullert og ned igen til trailer.

vh

Jan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1175117 af
Hej. Fasts... blev oprettet af
Hej. Fastspænding af båden. Er der nogle der ved om der er særlige regler for hvor meget man skal spænde sin båd fast med stropper, når man skal køre i Sverige og Norge? Hilsen Mads S Larsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer