Gulp Alive til de store Flade.
Jeg havde lejlighed at teste de nye Gulp Alive op mod levende børsteorm, på gårsdagens fladfisketur på Sundet.
Vi var ret skeptiske overfor de røde plastorm og valgte først at fiske sikkert med de traditionelle børsteorm, der i løbet af et par timer fik RIGTIG mange store skrubber på samvittigheden.
Da børsteormene endelig slap op, ville vi prøve Gulp ormene på fladfisketacklerne - og jeg skal love for at vi blev overraskede over effektiviteten!
Tilsyneladende var der lidt færre, men betragteligt større fladfisk, der faldt for de kunstige røde børsteorm. På fem minutter fik vi tre over kiloet på Gulp.
Jeg vil have det som et supplement i båden, specielt til dage som i går, hvor skrubberne åd sig igennem 50-60 børsteorm på rekordtid!
Skal der uddeles dagens begmand må det iøvrigt være til Jan & Bo i Roskilde, der havde taget fusen på Lisbeth, der var sendt i byen efter agn!
Kun én ud af tre store bakker børsteorm, indeholdt reelt levende orm. De to øvrige bakker indeholdt små ynkelige døde orm.
Flot klaret af Jan & Bo at tage 150 kr for en gang selvdøde børsteorm.
Som en klog bekendt engang sagde til mig - det kræver s.. god forretningsmoral at sælge elastik i metermål, selv som !!!
I øvrigt tak for en hyggelig tur fætter Bob - håber at båden er blevet ren igen