Gulp Alive...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030562 af
Besvaret af på emne Gulp Alive...
På trods af generelt elendigt fiskeri i Langelandsbæltet- nordlige del - fik vi også fisk på Gulp Alive. Ligesom Mogens oplevede vi også de sad mere yderligt. Men procentvis tog 70 % vores børsteorm (som var store og friske) og 30% tog Gulp. Vi sætter Gulp på ligesom alm. børsteorm, men der er sikkert andre metoder.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030561 af
Hej Tonny.

Fik sørme også en Havørred på Gulp Alive i går og 12 Skrubber, men ikke så stor og flotte som dine.. Mange af de Skrubber jeg fangede i går på Gulp, sad krogen meget yderligt..

• Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030559 af
Har en af jer ikke et billede af hvordan i monterer henholdsvis rejer og gulp alive, eller kan beskrive det? Jeg synes mine rejer bliver spist uden at jeg får noget med op og Gulp alive er jeg i tvivl om hvordan skal monteres på krogen?

• Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1030558 af
Jeg har også haft god succes med Gulp Alive. Specielt på vores sidste tur afsted efter flade.
De "almindelige" Gulp har jeg aldrig nogensinde fanget så meget som tang på så det var noget overraskende for mig da vi landede langt de fleste flade på Gulp Alive på vores sidste tur. De kommer til at ligge fast i båden fra nu af.
Nu ikke fordi jeg specielt har noget imod Jan & Bo og ynder at tale negativt om dem, men oplevelsen med døde og små børsteorm er præcis den samme i deres butik Næstved. Næ en god pose skalrejer fra Rema 1000, 18,95 kr for 500 gram det har hidtil vist sig at slå orm af tronen men nu er jeg ret sikker på at Gulp Alive bliver badet væsentligt mere.

• Gæst
  • Gæst
16 år 2 måneder siden #1175101 af
Gulp Alive... blev oprettet af
Gulp Alive til de store Flade.

Jeg havde lejlighed at teste de nye Gulp Alive op mod levende børsteorm, på gårsdagens fladfisketur på Sundet.

Vi var ret skeptiske overfor de røde plastorm og valgte først at fiske sikkert med de traditionelle børsteorm, der i løbet af et par timer fik RIGTIG mange store skrubber på samvittigheden.

Da børsteormene endelig slap op, ville vi prøve Gulp ormene på fladfisketacklerne - og jeg skal love for at vi blev overraskede over effektiviteten!

Tilsyneladende var der lidt færre, men betragteligt større fladfisk, der faldt for de kunstige røde børsteorm. På fem minutter fik vi tre over kiloet på Gulp.

Jeg vil have det som et supplement i båden, specielt til dage som i går, hvor skrubberne åd sig igennem 50-60 børsteorm på rekordtid!

Skal der uddeles dagens begmand må det iøvrigt være til Jan & Bo i Roskilde, der havde taget fusen på Lisbeth, der var sendt i byen efter agn!

Kun én ud af tre store bakker børsteorm, indeholdt reelt levende orm. De to øvrige bakker indeholdt små ynkelige døde orm.

Flot klaret af Jan & Bo at tage 150 kr for en gang selvdøde børsteorm.

Som en klog bekendt engang sagde til mig - det kræver s.. god forretningsmoral at sælge elastik i metermål, selv som !!!

I øvrigt tak for en hyggelig tur fætter Bob - håber at båden er blevet ren igen :-)

Tid til at oprette siden: 0.159 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer