-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Gulp Alive...
Gulp Alive...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 2 måneder siden #1030708
af
mange tak... og undskyld at jeg brugte en anden tråd
skulle jo nok have oprettet min egen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 2 måneder siden #1030657
af
GULP Alive i en spand, kan købes hos Marinetorvet for kun 129,- kr. pr. spand.
Har endnu ikke afprøvet dem, men købte en spand røde sandorme i dag.
-
Jørgen Peterson
-
-
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 2 måneder siden #1030654
af Jørgen Peterson
Vedr. børsteorm har jeg også været træt af at give 50 kr for en bøtte orm som dagenefter så stort set er døde alle sammen. Så forrige gang jeg skulle bruge orm kørte jeg op til Ruds Vedby til Steen (Neptun fiskegrej) fordi jeg havde hørt at han havde gode orm. Hans orm er nu nok ikke bedre end andres, ud over at han sorterer dem når du køber så du ikke får døde med. Den største forskel er pakningen som Steen sagde. I en bøtte drukner de simpelthen i deres egen skidt, nej de skal pakkes i avispapir. Dem jeg købte hos Steen fredag eftermiddag, smed jeg de sidste ud mandag aften, og der var stadig liv i dem.
Så næste gang du køber børsteorm så ud af plastbøtten og pak i et par sider avis med det sorte jord. Du vil nu se at avispapiret ganske langsomt optager fugt fra ormene. Tjek evt. hvis du skal have ormene liggende et par dage, om der er døde orm og om avispapiret er ved at være "meget" fugtigt, og så foretag frasortering og ompakning. Ved opbevaringen i køleskabet er det nok en god ide at avispakken ligger i en madkasse eller lignende. Jeg benyttede denne metode sidst jeg købte orm hos Jan og Bo og de holdt lige så længe. Knæk og Bræk
-
Jørgen Peterson
-
-
-
Premium Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
16 år 2 måneder siden #1030652
af Jørgen Peterson
På YouTube kan ses 40 video med forskellige agntyper fra Gulp. Hvordan de agnes og hvordan de fiskes. Bevares det er reklamevideo, men der er mange gode hints. Se her f.eks
og surf ellers rundt.
Og jeg er IKKE sælger eller har nogen relation til Gulp iøvrigt.
Mindre
Mere
-
-
-
-
16 år 2 måneder siden #1030637
af Steen Højager
Jeg bruger også den røde - men tror nu at Gulp fabrikanten mener det er en børsteorm -)) Har også sandormen, som er lidt tykkere og mere brunlig, men den har ikke givet noget. Gulp påstår, at man kan ''genoplade'' brugte orm i lagen, så jeg forsøger mig nu med at lægge de brune sandorm i den røde børsteorms lage - og så må vi se, om det virker næste gang. Jeg var i hvert fald meget positivt overrasket over de rødes effektivitet på seneste tur.
Knæk og bræk Steen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 2 måneder siden #1030631
af
hejsa
Jeg bruger den røde "sandorm" på 15 cm - men kig efter tilbuddene...
www.jof.dk har dem vist på bud konstant...
Knæk og bræk
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Gulp Alive...
Tid til at oprette siden: 0.224 sekunder