Vi overvej...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027701 af
Besvaret af på emne Vi overvej...
Tak for svarene. Mit pladsproblem i indkørslen bliver jo desværre ikke løst, hvis båden skal hjem i vintermånederne, da det jo er der bilen har størst behov for at have carporten for sig selv. Omvendt, så går mange af vinterens ture jo til Øresund fra Skovshoved, og så er det jo skidt, at båden ligger i bugten…

Er der ikke noget om, at visse havne ilter bassinet, så der ikke er problemer med is i havnen ?

Med hensyn til bundmalingen. Tak til Wolfgang for vejledningen, men jeg tror ikke, at jeg har mod på selv at lave det. Har I nogen ide om en cirkapris for at få det udført, og hvor tit skal det gøres ?

”Team Hejren”

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Dennis Kistrup
  • Dennis Kistrup's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 6 måneder siden #1027691 af Dennis Kistrup
Besvaret af Dennis Kistrup på emne Vi overvej...
hvis båden ligger ved flydebro er der jo ikke så store problemr med høj og lav vande.... :o)

Mere
16 år 6 måneder siden #1027688 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Vi overvej...
Hej Carsten

Jeg ville måske ikke selv have båden liggende i vandet om vinteren pga. det noget barskere vejr. Storme, forhøjet vandstand og kulde vil sikkert gøre, at der skal tjekkes tit.

Men fiskeriet har der i hvert fald ikke kunne klages på fra min side. Både december, januar og februar har været helt kanon i denne vinter ;-))

Knæk og bræk
Steen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1027686 af
Besvaret af på emne Vi overvej...
Hej, Carsten.
Jeg vil tilråde at tage båden op omkring december. Vejret er ikke til sejlads de næste 3 måneder, jeg prøvede at have båden i hele vinteren sidste år, det gav 3 ture og en forkølet ørred på et par kilo, og et evigt renderi for at holde øje med båden. Angående bundmaling, slibe overflden mat, mindst 4 gange light primer, skiftevis grå og hvid, og 2 gange hard racing, med pensel eller glat rulle.
God fornøjelse.

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
16 år 6 måneder siden #1174519 af
Vi overvej... blev oprettet af
Vi overvejer at finde en havneplads til Hejren i den nordlige del af Køge Bugt, i håb om at hun så bliver ”luftet” lidt mere end det er tilfældet nu (og på grund af pladsmangel i indkørslen)….

Spørgsmål 1: Er det normalt at have båden liggende i vandet hele året, eller skal båden op af vandet om vinteren ?

Spørgsmål 2: Hvad koster det at få båden bundmalet ? og er der andet man skal være opmærksom på, når båden flyttes fra en trailer til en havneplads ?

”Team Hejren”
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.194 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer