-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Vi overvej...
Vi overvej...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027898
af
Hej Brian. Tak for invitationen. Det vil jeg gøre her en af dagene. Så kan vi også lige snakke om Glostrup Trolling Klub, som jeg ved, du har talt med Søren om...
"Team Hejren"
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
brian bonde
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 6 måneder siden #1027888
af brian bonde
Hej Carsten du kan komme over og få den kop kaffe så kan vi sluder om en havneplads kan hjælpe dig
hvis det var noget.
Hilsen StorStåhaj. Solsortevej
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027707
af
Jeg tror jeg er ved at være overbevist om at arbejde videre med ideen om at skaffe en havneplads.
Tusind tak for de fine og udførlige svar..
"Team Hejren"
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027706
af
Har selv min båd liggende på flydebro året rundt, fiskeriet i vinterhalvåret er rigtigt godt, dog henter jeg den hvis de lover så koldt vejr at det vil fryse helt til, er ikke sket de sidste to vintre...
Har ikke oplevet at den har taget noget som helst skade af at ligge et helt år i vandet, jeg plejer også tage den op en uge i sommeren hvor den bliver "vedligeholdt" efter behov,
oplevede mere slidtage på den da jeg hev den op og ned fra trailer jævnligt.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
16 år 6 måneder siden #1027705
af
Jeg har selv haft min båd liggende fast i vandet i to år. Den tages kun op midt om sommeren - får ordnet bund på en weekend - og derefter i vandet igen.
Hvis der kommer hård frost - så er det bedst at få båden op.
En glasfiberbåd lægger sig oven på isen - hvor en træbåd skrues ned i isen.
Men alle de "dimser" du evt. har skruet fast på hækken, dem kan isen få fat i - og de kan dermed blive vredet af!
De havne der har iltningsanlæg, de har det for at beskytte deres bundpæle, ikke vores både. De anlæg kan dermed også godt holde ens bådplads fri for is - men ved meget hård frost igennem længere tid - så skal båden op! Men det virker faktisk, så fx Rungsted havn har været farbar igennem de sidste par år.
Jeg har virkelig nydt godt af at have båden liggende fast i vandet. En hurtig fisketur lige efter arbejdet - det kan nemlig godt lade sig gøre. Der har været godt i denne vinter og forår i Øresund - men det er mit indtryk, at bugten har fisket bedre end Øresund!
Carsten - du kan sagtens selv det med bundmalingen.
Hvor svært er det at slibe lidt, rulle primer på bunden (4 gange er så IKKE nok hvis du bruger light primer) og så slutte af med lidt gift? Det kan du altså godt klare selv.
Ellers vil det koste dig ca 12.000 til 15.000 kr.
Du skal meget nøje følge anvisninger for den primer (der lukker glasfiberen og dermed undgår du glasfiberpest=osmose). Med light primer mener jeg der skal gå 4 timer imellem hvert lag, og at 5-6 lag er et minimum. Light primer indeholder stoffer der fordamper, og som dermed efterlader "hul" i beskyttelseslaget.
Du kan bruge high protect - det skal kun gives to gange - men kræver sværere arbejdsforhold som temperatur og fugtighed.
Mvh båden PISCATOR
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
16 år 6 måneder siden #1027702
af Peder Jensen
Start med og lave nogle tus mærker der hvor vandlinien er, det gør sagen noget nemmere for ham der skal rulle, ellers der det bare derudaf som Wolfgang beskriver.
Det kedelige er at primeren skal tørre op inden du kan rulle igen,så der går noget tid med det når først primeren er på plads skal hard racing blot rulles på. I mit tilfælde ruller jeg bunden hver andet år da jeg ikke ligger fast i vandet.
Jeg vil foreslå selv og gøre det da maling er ret dyr i indkøb og hvis du dertil lægger arbejdsløn oven i løber det da helt løbsk
)
Mvh.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Vi overvej...
Tid til at oprette siden: 0.241 sekunder