Hej alle.<...

• Henrik Erichsen
  • Henrik Erichsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1023535 af Henrik Erichsen
Besvaret af Henrik Erichsen på emne Hej alle.<...
Ved ikke om det er relevant, men læste på et tidspunkt en artikel i fisk og fri omkring laksefiskeri ved de norske fjordes kyster, og det skulle vist være ret vildt.. sååå helt umuligt er det vel ikke

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023530 af
Besvaret af på emne Hej alle.<...
Hej John<br />
Har bestemt selv også overvejet tanken og ved at der ind i mellem bliver taget fisk deroppe. Der er både ting der taler for og i mod. Som den foregående skriver så har laks sjældent noget i maven, men alligevel kan de fanges i elven. Derudover fanges der hvert år en god portion fine laks der er på gydevandring i Pukavigen, så helt umuligt er det ikke. Hvis man skal sammenligne med havørreder, så burde det være super godt at fiske omkring Hvalpsund, hvor havørreder til åer som Karup, Lerkenfeldt, Simested mfl. skal passere et meget smalt sund. Der har dog tidligere været flere sats på fiskene i dette område og det er ikke fordi der er blevet fanget mange store fisk.<br />

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
16 år 10 måneder siden #1023526 af
Besvaret af på emne Hej alle.<...
Hej John <br />
Som ivrig lakse fluge fisker i norge de sidste 20år har jeg også haft den tanke.. men de oplysninger jeg har fået fra nordmændene er at det er meget sjældent at de fanger laks på stang i fjorden.. forklaringen er jo nok den at som du sikkert ved aftager laksens æde lyst når den bevæger sig mod elven for at gyde . det er jo også derfor at den laks du fanger i elven ikke har noget i maven.(ret smart så æder den ikke sin egen artsfælle på vej op i elven).Det er udelukkende laksens hug instingt der får den til at smage på vores kunstige agn. Jeg ved at Jesper Fohrmand har undersøgt maveindholdet på rigtig mange laks fanget i elven men har kun fundet meget meget små insekter i ubetydlige mængter..Jeg tror at hvis man skal fange på trolling i norge skal man ud på opvækts pladsernd i atlanterhavet. og de ligger længer ude end jeg tør sejle.<br />
Dermed ikke sagt at du ikke kan fange EN laks i fjorden men der er nok langt imellem huggene<br />
hilsen Søhesten

• john rasmussen
  • john rasmussen's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1023514 af john rasmussen
Besvaret af john rasmussen på emne Hej alle.<...
Hej Thor Ankerstjerne.<br />
Først tak for dit svar. Jeg har heller ikke nogen erfaring overhovedet<br />
med trolling i Trondheimsfjorden. Jeg ser du er skuffet (1,2,3,gang)=<br />
meget skuffet! men er det ikke 1 gang? jeg tror (rent fantasi fra min side)<br />
at det ikke kan være rigtigt, vi taler IKKE om trolling i bunden af fjorden<br />
ved elv udmundinger!!!.<br />
uden at jeg ved hvor dine erfaringer stammer fra. Men der er faktisk et stræde<br />
ude ved havet på længde og bredde med øresund, der skal de alle forbi, her må være masser af muligheder.Jeg har tænkt mig at afprøve det.Håber snart.<br />
<br />
Mvh. John

• john rasmussen
  • john rasmussen's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1023512 af john rasmussen
Besvaret af john rasmussen på emne Hej alle.<...
Hej Hoto.<br />
Har set dit indlæg, DER er jo ikke meget tekst, men der skulle vel ikke være mere, det er også svært at vise en løftet pegefinger, vi er også meget enige, <br />
hvis jeg har forstået dit indlæg korrekt, ellers må du korrigere mig,<br />
men jeg tror ikke at om så alverdens trollingfiskere kom ville det ikke betyde et hammerslag, og slet ikke i forhold til erhvervsfiskerne, langt fra!<br />
Håber iøvrigt det møgvejr snart arter sig, så ses vi nok i simrish, men i øjeblikket er min båd splittet til atomer, overdrevet, men det virker <br />
vildt for en klamphugger som mig. Og jeg har squ selv været årsag til det.<br />
Mvh. JOHNSON

• Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk
  • Thor Ankerstjerne           www.teamthor.dk's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
16 år 10 måneder siden #1023506 af Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk
Besvaret af Thor Ankerstjerne www.teamthor.dk på emne Hej alle.<...
Hej John, erfaring ang. trolling i Trondheimfjorden, har jeg ikke den store!!! men igennem de sidste 5 år har jeg nok set 100+ pænt store blankfisk springe på livet løs, en gang for ca. 4 år siden så vi 2 store ( rigtig store) fra landevejen lige over en kystplads, hvor vi fisker en del. Har prøvet dybdetrolling i fjorden (3) gange første-eneste og sidste gang) der er så mange brandmænd, at de kunne slukke selv min (tørst). Vi har dog fanget ørred, men kun fra kysten, så i år går det mere på kystnært trolling/dørgning samt havfiskeri. Mvh tHOR

Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer