-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Ja det var...
Ja det var...
-
Henrik Erichsen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
17 år 5 dage siden #1021434
af Henrik Erichsen
Men det der kommer ind skal jo også ud igen, lg mon ikke at det er det der forurener
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 5 dage siden #1021433
af
Jamen det er da rigtigt at man tilfører 'ekstra' næring via foderet, men det er jo samtidig en forretning der skal løbe rundt, så selvom der vil være et vis spild i forbindelse med fodring, så må man vel gå ud fra at det er nogenlunde afstemt med hvor meget foder fiskene rent faktisk kan nå at spise. Det vil jo være hul i hovedet at fodre 50% mere end fiskene kan nå at spise?.....<br />
Det vil igen sige at der vel i grunden ikke sker en så voldsom forurening, ud over hvad naturen selv kan bidrage med?<br />
Jeg ved det ikke, men jeg ved at det havde været fint med nogle flere laks i østersøen!<br />
-Mikkel.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 5 dage siden #1021428
af
Ak ja det er jo en gammel diskussion. Frygten for den "ekstra forurening" kommer af at man jo tilfører næring til fiskene (foder), hvor de "vilde " fisk jo blot spiser af naturens "spisekammer". Om det er en reel frygt eller ej kan jeg godt nok ikke vurdere.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 5 dage siden #1021427
af
Vi håber bestemt alle at det kan komme op at stå igen, og politikernes frygt for belastning af miljøet, kan jo få en til at tænke:<br />
Der er færre fisk i havet end der har været tidligere.......check.<br />
Der svines derfor mindre fra fiskenes side end normalt.......check.<br />
Opdrætslaks sviner meget mere end 'normale' laks.......øhmmm.....?<br />
Man renser ikke spildevandet fra opdrættet inden det slippes ud.......?<br />
Der ligger en anden dagsorden til grund for modviljen?.....<br />
Jeg vil ikke påstå at jeg ved en masse om opdræt, men jeg kan da have svært ved at se logikken i deres frygt....<br />
Er der nogen der ved mere om emnet?<br />
-Mikkel.<br />
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
Forum
-