-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Bulefisker...
Bulefisker...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 6 måneder siden #1016681
af
Hej <br />
Skal indrømme at jeg er bulefisker,kan dog godt se at det ikke er korrekt at kroge en fisk i mave/ryg eller finner.Men alligevel drager jeg både sommer og vinter ud på dette fiskeri,nogen egentlig grund kan jeg ikke gi. men på en eller anden måde facinerer det mig.<br />
Kammeratskabet ville jeg ikke være uden.<br />
Hilsen Kongen
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 6 måneder siden #1016675
af
Som bulefisker synes jeg lige jeg vil knytte en kommentar. For det første, som de fleste der har forsøgt ved, er det ikke `bare´, at sejle ud og dumpe en pirk, og så fanger man fisk. De uger hvor man ikke ser en eneste fisk på loddet. Og andre gange, hvor man ser dem, men ikke kan fange dem pga. strøm, vind eller lign. Fortæller at det ikke er `bare lige´, at fange dem. For det andet er det en misforståelse, det med torskenes gydepladser. Torsk står på de samme pladser hele året, i buler ved bunden. Og når de gyder, trækker de op i midtvandet. Desuden kan jeg ikke se hvad forskel det gør, om man slår en fisk ihjel om sommeren, eller om vinteren. Fordi, den fisk man slår ihjel om sommeren, kan jo af naturlige årsager, ikke gyde vinteren efter.
-
-
-
Gæst
-
17 år 6 måneder siden #1016558
af
UPS.en rettelse :til mit indlæg<br />
Vedr. mængden af torsk i Øresund er der nok delte meninger om og, hvem spørger man. For at få det svar som man ønsker
-
-
-
Gæst
-
17 år 6 måneder siden #1016557
af
Jeg syntes at fiskeri med stang er lystfiskeri, der er så mere eller mindre etiske måder at gør det på. <br />
Der er mange måder vi mennesker fisker på og heldigvis fisker de fleste med respekt for den fisk de fanger og behandler den der efter på en positiv måde<br />
<br />
men der vil altid være nogen som ikke har lært at gøre det rigtigt eller dem som er lige glade og os selv der en enkelt gang selv lige glemmer at gøre det rigtigt en enklet gang ! disse typer mennesker findes alle steder og det er derfor vi skal være glade for vores klub og denne hjemmeside med en god og sund debat.<br />
Og hvor en bruger af hjemmesiden kan få gode råd eller han / hun kan komme til vores klub lokale og så her få de råd og vejledning de har behov for <br />
Vedr. mængden af torsk i ørsund er der nok delte meniger om og selv om vi lyst fisker en gang imellem ikke opføre os helt korrekt. <br />
Så syntes jeg de størreste synder i øresund er, de trawler der tager på (natte) togt ned gennem øresund og ødelægger vores fælles fiske vand fordi de skal have en profit her og nu og på kort sigt. <br />
Hvorfor har en torsk ingen frednings tid i ørsund ??<br />
når de fleste andre fisk har det.<br />
<br />
<br />
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 6 måneder siden #1016554
af
Har svært ved at se moralen men ikke dobbeltmoralen hos mange fisker. <br />
Mange er imod bulefiskeriet, men ikke imod at hjemtage en nystegen havørred i åen som har maven fyldt med rogn. <br />
Eller en hornfisk i maj måned, igen fyldt med rogn. <br />
En nedfaldsfisk derimod er umoralsk, forstår ikke helt logikken ???<br />
Nu vil nogle selvfølgelig påpege at havørreder og hornfisk ikke er truede arter, hvor længe kan man så overveje...<br />
Fisker selv hele året rundt efter fisk til fryseren, men ser mange grelle eksempler på folk som ikke er lystfiskere men snarere dyrker det som erhverv. Går man ud og fanger mere end man selv kan fortære ligner det i mine øjne mere erhvervsfiskeri end noget der dyrkes af lyst/sport.<br />
Jeg kan sagtens finde på at snuppe en buletur om vinteren, bulefiskeriet behøves ikke foregå med krogstørrelse anker og pirkebevægelser der kunne løfte Titanic. Små bevægelser eller en sild fisket på krogrig fanger mindst ligeså godt. Får jeg så en god torsk med rogn tager jeg ikke ud igen. Har rigeligt til mit behov for torskerogn og har en bedre smag i munden end hvis jeg købte en dåse som var resultatet af en trawler som pløjede bunden og smed 75% af fisken døde ud igen pga. manglende kvote eller mindstemål. <br />
Kvalme derimod får jeg af folk som p.t. står ved Kronborg og fejlkroger 100 hornfisk som de så stolte beretter om fangsten af. <br />
Kort sagt, lad alle dyrke deres fiskeri som de har glæde af når det forgår på et moralskt fornuftigt grundlag. Der er plads til os alle og ikke mindst fiskene hvis vi tænker os om.<br />
<br />
hygge og tight lines fra Fiske Henning
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 6 måneder siden #1016539
af
Så skulle alt fiskeri i åerne indstilles det er jo gydepladser???
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Bulefisker...
Tid til at oprette siden: 0.148 sekunder