-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej, jeg v...
Hej, jeg v...
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012930
af
jamen det kommer jo an på hvilken agn du vælger? Men det er pisse svært, for kombinationen af GPS og Ekkolod - giver den reelle fart gennem vandet. men man kan ikke sige at Gps 4 og lod på 2 er det rigtige forhold altid -derfor mener jeg at man skal være lidt systematisk og ændre farten ca hver halve time indtil man har fundet dagens melodi.<br />
Kan man se en båd der fanger fisk - så kan man afpasse sin fart til den - og derved aflæsse den fart der skal prøves den næste halve time
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012929
af
Hej, Det som jeg syntes har virket supert for mig var da jeg monterede en fartmåler i bunden af båden, jeg synes den er meget mere præcis end når den sidder bagud ved motoren (i al den turbolens der er der). Det er meget sjovt - nogen gange - at se forskellen på denne fartmåler og så farten på navigatoren, der kan sagtens være 1-2 knobs forskel. Man skal måske lige overvinde det psykiske i at bore et hul i bunden af båden....Per
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012926
af
ja hver gang jeg fortvilet har stillet samme spørgsmål på vhfèn har jeg fået tudet ørene fulde "kig på vejeren" eller se agenes gang i vandet før du sætter den. ja ja bare fordi man ikke troller så tit
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
17 år 10 måneder siden #1012925
af Peter Olsen
Du skal så sandelige benytte dig af begge, Du kan nemt sejle eks. 2 knob overgrund, sejler du med strømmen som ligeledes løber 2 knob, ja så står din agn praktisktalt stille i vandet... Derfor burde du udfra at du ønsker din agn skal bevæge sig ved 2 knob, sejle 4 knob overgrund og 2 knob gennem vandet.. da går agnen de ønsket 2 knob.
)
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012924
af
Brug din GPS, dit ekkolod ville jeg ikke bruge, da der er forskel på om du sejler i mod eller med strøm.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1171470
af
Hej, jeg vel lige prøve og spørge i dette forum; hvad er den rigtige trolling fart?<br />
1) Fart efter ekkoloddet?<br />
2) Fart over grunden, efter gps.?<br />
Kom med en kommentar!<br />
Hilsen Jan Team Larsø
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-