Hej, jeg v...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1012930 af
Besvaret af på emne Hej, jeg v...
jamen det kommer jo an på hvilken agn du vælger? Men det er pisse svært, for kombinationen af GPS og Ekkolod - giver den reelle fart gennem vandet. men man kan ikke sige at Gps 4 og lod på 2 er det rigtige forhold altid -derfor mener jeg at man skal være lidt systematisk og ændre farten ca hver halve time indtil man har fundet dagens melodi.<br />
Kan man se en båd der fanger fisk - så kan man afpasse sin fart til den - og derved aflæsse den fart der skal prøves den næste halve time ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1012929 af
Hej, Det som jeg syntes har virket supert for mig var da jeg monterede en fartmåler i bunden af båden, jeg synes den er meget mere præcis end når den sidder bagud ved motoren (i al den turbolens der er der). Det er meget sjovt - nogen gange - at se forskellen på denne fartmåler og så farten på navigatoren, der kan sagtens være 1-2 knobs forskel. Man skal måske lige overvinde det psykiske i at bore et hul i bunden af båden....Per

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1012926 af
ja hver gang jeg fortvilet har stillet samme spørgsmål på vhfèn har jeg fået tudet ørene fulde "kig på vejeren" eller se agenes gang i vandet før du sætter den. ja ja bare fordi man ikke troller så tit :-)

Mere
17 år 10 måneder siden #1012925 af Peter Olsen
Besvaret af Peter Olsen på emne Hej, jeg v...
Du skal så sandelige benytte dig af begge, Du kan nemt sejle eks. 2 knob overgrund, sejler du med strømmen som ligeledes løber 2 knob, ja så står din agn praktisktalt stille i vandet... Derfor burde du udfra at du ønsker din agn skal bevæge sig ved 2 knob, sejle 4 knob overgrund og 2 knob gennem vandet.. da går agnen de ønsket 2 knob. :o)

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1012924 af
Brug din GPS, dit ekkolod ville jeg ikke bruge, da der er forskel på om du sejler i mod eller med strøm.

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
17 år 10 måneder siden #1171470 af
Hej, jeg v... blev oprettet af
Hej, jeg vel lige prøve og spørge i dette forum; hvad er den rigtige trolling fart?<br />
1) Fart efter ekkoloddet?<br />
2) Fart over grunden, efter gps.?<br />
Kom med en kommentar!<br />
Hilsen Jan Team Larsø

Tid til at oprette siden: 0.183 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer