-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Dansk Sør...
Dansk Sør...
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012546
af
Ekstra sikkerhed på vandet er altid godt, men måske det var bedre at brug pengen på ekstra sikkerhedsudstyr til båden feks. VHF, Nødraketter, redningsflåde, radar osv. alle disse tiltag kan redde dit liv hvis uheld skulle ramme ens båd dvs. du kan måske aktivt redde dig selv, at sats sin sikkerhed på en privat ekstern redning er måske en lidt falsk tryghed.<br />
Samtidig er der som regl mange småbåd og erhvervsfartøjer i de fleste områder hvor jeg normalt sejler, og de kan komme til hjælp meget hurtigere end nogen andre, samtidig bor vi i et land hvor søsikkerhed altid har været meget højt prioteret af det offentlige bla. SOK, Marine Hjemmeværnet og Falck mm. De fleste indre Danske farvande kan overskues fra land hvilkede bevirker at der næste altid vil være mennesker der observere dine nødraketter, og tilkalder hjælp fra den offentlige redning beredskab.<br />
De få gang i hele mit sejler liv hvor jeg havde brug for hjælp ved feks motor problemer har jeg altid kun få hjælp, sejler folket er altid klar til at hjælp hinanden.<br />
<br />
Det jeg mener er, at det er din egen sikkerhed der kan kommer på spil, så derfor er dit eget ansvar kun at sejle ud når båden er forsvarlig indrettet med sikkerhedsudstyr, og kun sejle ud når vejrforholden er optimale, og ikke tage nogen chancer for at få en fisk, den svømmer også rundt når det bliver fint vejr igen.<br />
PAS PÅ DIG SELV OG OVERLAD IKKE DIN SIKKERHED TIL ANDRE!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012542
af
Hej steen. Jeg har sendt lidt info til dig privat.<br />
Håber du kan åbne det.<br />
<br />
"MILLE"<br />
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
17 år 10 måneder siden #1012540
af Steen Højager
Tjah - ikke for at være negativ, for ethvert bidrag til øget sikkerhed skal man tage mod med kyshånd, men jeg har et par gange mailet DSRS med spørgsmål om assistance-område (bare for at være sikker), og de har ikke svaret. <br />
<br />
Ved et kig på linket 'Lokale stationer' er der kun Helsingør. <br />
<br />
Jeg kan godt se, de kan dække Simris via samarbejde med svenskerne, men hvordan området kan blive 'Hele Skandinavien', stiller jeg mig nok tvivlende over for. Sikkerhed er rigtig godt, men falsk sikkerhed er noget skidt. Så hvis nogen kan bidrage med sikre fakta om område og forventet 'udrykningstid', ville jeg blive glad.<br />
<br />
Mvh. Steen
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012532
af
Var også til mødet i after om søredningstjenesten,og synes også at det er en god ide at melde sig ind.Især hvis man fisker i Simris.Se evt
www.sos-rescue.dk
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012528
af
Det lyder meget godt, dækker hele norden. Da jeg her i sommers hørte om de ville hente mig ind hvis jeg lå med død motor 15 sm NØ for Skagen. Svaret var nej, de dækker ikke det område, men jeg var velkommen til at tegne abonnement ???
-
-
-
Gæst
-
17 år 10 måneder siden #1012526
af
Var til mødet, og vi bør helt klart alle sammen støtte udbygningen af søredningsselskabet her i DK. Det gør vi bedst ved at melde os ind. Kun hvis der komme penge i den danske afdelings kasse, kan de begynde så småt at udvide. Men husk på at medlemskab giver gratis søredning i hele norden, og en rigtig god tryghed, særligt når man fisker meget i østersøen. Jeg har lige betalt mit girokort.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Dansk Sør...
Tid til at oprette siden: 0.184 sekunder