Hej Alle.<...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
18 år 1 uge siden #1011428 af
Besvaret af på emne Hej Alle.<...
Ja så er vi tilbage efter en kysttur til sæby vi fangede 27 flotte skrubber vi prøvede hele dagen med gulp rød-hvid og brun jeg kan konstatere at de nordjyske skrubber kun er til børsteorm og sandorm selv om jeg placedere gulp i midten på en 3 krogs rig så jeg må konstatere at de 500 kr jeg har købt gulp for er TOTAL spilte, vi købte dem jo for at spare lidt på de levende agn for de er jo temmelig dyr men vi kunne jo få masser af levende agn for det vi har købt GULP for så jeg har købt min siste GUMMI WORM. TEAM FREDERIK
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
18 år 1 uge siden #1011427 af
Hej,<br />
<br />
Jeg var på sundet igår og fiske flade. Jeg fiskede med 2 stænger hvor der på den ene var agnet med hvid Gulp sandorm på øverste krog og børsteorm på nederste. Den anden var agnes ligeledes, men med Gulp på nederste krog.<br />
Jeg fik alle fisk på børsteormen - havde dog en enkelt lille torsk på Gulp'en.<br />
Så på dagen var den naturlige agn klart bedre.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
18 år 1 uge siden #1011424 af
Min oplevelser med GULP som agn alene er ikke så gode<br />
<br />
<br />
Vedr fiskeri i Øresund uanset om det er med GULP eller naturlig agn så er min oplevelse at den krog der nærmest eller direkete på bunden er den der giver fisk, den krog der hænger oppe i vandet har kun givet mig max 10 % af fiskene<br />
og i de fleste tilfælde hvor der har været fisk på øverste krog er det fordi der er to på samme tid.<br />
Årsagen til at jeg skriver det ovennævnte er fordi flere skriver at de prøver både GULP og Børsteorm/rejer men i hvilken række følge placere de agen<br />
for hvis GULPen hænger oppe på øverste krog så tror jeg ikke den har de store <br />
chancer<br />
Faktisk efter at jeg har fået lært at bruge lang tjavs på ca en meters penge som kan bevæge sig i strømmen så har jeg fanget flere flade ( og torsk ) <br />
Vedr. Hvilken strøm retning der er bedst så siges der altid at en strøm fra syd er det mest optimale og et gammelt ordsprog siger at når vinden fra nord så bliv hjemme hos mor.<br />
KNÆK & BRÆK Bo TICA

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
18 år 1 uge siden #1011423 af
Jeg var på fladfisketur med kutter på Sundet for et par uger siden, og vi var 3-4 stykker som hele dagen fiskede med børsteorm på den ene krog og GULP på den anden. <br />
I det hele taget var der ikke mange fladfisk, men dem som blev fanget, blev alle fanget på børsteorm. GULP'en så ud til, at der ikke engang var snuset til dem...<br />
Bemærkelsesværdigt, at erfaringerne med GULP er så forskellige..

Mere
18 år 1 uge siden #1011422 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Hej Alle.<...
Hej Claus (og andre)<br />
Jeg har brugt frosne skalrejer fra Netto og fisket dem samtidig med levende børster, hvor sidstnævnte fangede ok, mens rejerne intet tog. Ved ikke om det har betydning om det er nord eller syd i Sundet, men jeg har kun prøvet rejerne fra Ven og sydover - ikke på de nordlige pladser. Gulp'en har også været prøvet ved siden af de andre agn, og har da også fanget, omend lidt mindre end de naturlige orm.<br />
Mvh. Steen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
18 år 1 uge siden #1011419 af
Kommentar til brugen af rejer i øresund, jeg har fanget fint på rejer og gennemsnit størrelse var meget større på skrubberne, så jeg kan ikke helt genkende det med at rejre ikke virker i øresund.<br />
<br />
Men det er vel bare om at komme igang med at prøve de forskellige agn og så kan alle udveksle erfaringer her på nettet, til gavn for os alle.<br />
<br />
Knæk og bræk!

Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer