FISKERI I ...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
18 år 4 måneder siden #1009305 af
Besvaret af på emne FISKERI I ...
Jeg har lige været en tur på røst,med Jan & Bo, på deres årlige tur. Hvor jeg selv, og tre kammerater, havde en af de små udlejningsbåde til rådighed. Og på 5 fiskedage, landede vi, 170 målere. Fordelt på 39 torsk, og resten sej. Største torsk vejede 20,4 kg. Og den største sej, vejede 16.2. Udover vores fangster, blev der landet torsk op til 23.0 kg. Samt sej, op til 18.0 kg. Så vi blev i den grad overbevist om, at fiskeriet på Røst, stadigvæk er helt i top. Når jeg modtager billederne fra turen, skal jeg nok lægge et op. Så man kan se hvordan en båd ser ud, efter en hektisk dag, med 61 målere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Gæst
  • Gæst
18 år 4 måneder siden #1009262 af
Alt om de fine fisk lokker, derfor blev vi lige nødt til at fastlægge en tur - selv om planen var droppet for i år..<br>
SALTY smutter til Røst om 3 uger ;-)

• Gæst
  • Gæst
18 år 4 måneder siden #1009239 af
prøver lige med billedet igen
Bilag:

• Gæst
  • Gæst
18 år 4 måneder siden #1009237 af
Så er vi hjemme igen, efter en flot og begivenhedsrig tur.<br>
Vi har lige et enkelt stemningsbillede fra Misvær hvor vi havde trollet i flere timer, da en lille flok marsvin pludselig brød den spejlblanke vandoverflade.<br>
Bjarne Skov Andersen "MINNIE"

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
18 år 4 måneder siden #1009236 af
Familie TICA s tur til Saltstrømmen<br>
Så er vi vendt tilbage til Danmark efter en fed uge med mange gode og spændende oplevelser<br>
Vi havde lejet en hytte og en båd der oppe og det hele havde bare fungeret så godt <br>
Vedr. fiskeriet så fiskede vi mest i Salt strømmen og i Misvær bugten <br>
Den første dag startede lidt barsk for Jeg fik et ordentligt hug og vildt udløb på en pirk med gummi makker under sig en af de store gummi makker men efter en kort og hidsig fight fik jeg spændt hjulet for meget men fisken fortsatte og rettede krogen ud sa…. osse ;-) jeg havde kun fisket en times tid men vi fik da lidt sej med hjem den dag så det var dagens oplevelse <br>
Jeg forklarede Allan hvad der var sket og han mente at det var en stor flynder<br>
<br>
Men ellers fik vi mange oplevelser der oppe, både Casper og Gitte syntes det var sjov at fiske sej og de fik en del, de fangede bare så mange sej men jeg fik kun et par stykker hver dag. Nå der skulle jo også være en der styrede båden trøstede jeg mig med ;-)<br>
<br>
Vores personlige største fisk blev fordelt sådan, <br>
Gitte med en sej på ca. 3,5 kg men hun fik til gengæld rigtig mange i den størrelse <br>
<br>
Casper største sej var på 3,5 kg og Torsk på 7,5 kg og han fik også rigtig mange sej<br>
<br>
Bo største torsk var på 12,5 kg og den blev fanget på trolling med en lille sej som agn og på ca. 5 meter vand (fem) i misvær bugten vi var der rent faktisk for at prøve at fiske Flynder for det var jo gået så godt for både per, Gitte og Bjarne og andre medlemmer havde tidligere fanget deres flynder lige i dette område så da linien gik af klemmen så hoppede mit hjerte 5 gange så hurtigt men desværre det var en stor torsk på 12,5 kg.<br>
<br>
Da de hørte om at nat fiskeriet var bedre så var de ikke sen til at få lagt om på dag og nat og jeg må sige at det gave os alle nogle fine oplevelser både fiskeri mæssigt men også natur oplevelse fordi vi var der mens det var midnatssol og det er faktisk en flot oplevelse og anderledes for man følte sig ikke træt selv om det blev sent på natten <br>
<br>
Casper syntes det var fedt sådan at afslutte en gang nat fiskeri af med nat mad og øl (Sodavand) til Casper som Gitte lige ordnede mens vi rensede fisk og fodrede havmåger og havodder.<br>
<br>
Men Saltstrømmens område har også andet at byde på der er en utrolig flot natur og det hele er lige uden for døren vi havde både havodder der legede lige ved den både bro vi brugte vi så havørnene men desværre kun i kort perioder for mågerne jagede dem på flugt for de havde unger<br>
<br>
Ude på vandet så også en del marsvin og om aften så vi et gange flynder der kom til overfladen for at jage små fisk det var Allan der så den første en aften han og Casper stod og snakkede ned ved bådene<br>
<br>
Nu vi var i Norge så skulle vi også se Elge inden vi kørte hjem til Danmark igen, vi fik oplyst et område hvor der næsten var elg garanti, og det var der i hvert fald den aften for på under en time fik vi set ikke mindre en 9 elge flot oplevelse <br>
<br>
Og her til sidste vil jeg endnu en gang sige Tusind Tak til Bente og Allan for der utrolige gode måde at være på det har helt klart været en dejlig oplevelse for hele familien vi var glade for at bo i ”Gamlehytten” og vi havde stor fornøjelse af jeres selskab. <br>
Jeg tror godt jeg tør sige at det ikke er sidste gang vi kommer til strømmen for nu ved vi hvad det er der venter os så vi glæder os allerede <br>
Vi ses snart igen også selvom køre turen er hård <br>
<br>
MVH Casper, Gitte & Bo TICA <br>

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
18 år 4 måneder siden #1009232 af
Casper med torsk og sej
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.209 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer