Hold da nu...

Mere
6 år 1 uge siden #1104209 af Bjarne Heimann
Besvaret af Bjarne Heimann på emne Hold da nu...
Det problem du har med din Dipsy Diver er desværre lidt kendt. Det lyder som om at du har kødt en uorginal dipsy. Mange af dem har fejl i vægtbelasningen - det gør at du har netop det problem du beskriver. Og det er uanset om den er låst eller ej.
Jeg fisker med mine Dipsyer i både Låst - og Ulåst setup.
Et eksempel på det følger her:-
Begge Dipsyer er samme størrelse. Den ene er låset og kørt 100 fod ud i vinkel.1, så står den i 8 meters dybde.
Den næste stang (på samme side) køre jeg også ud til 100 fod - stadig i vinkel.1 - men den er ikke låst. Den Dipsy med Agn kommer så til at fiske omkring 3 meter nede.
Ovenstående setup er suverænt når du fisker på makrelstimer.

For at løse dit problem med fejlen på din Dipsy. Du skal have fat i noget tin/bly og med Det fylde den fordybning ud der er i underpladen, så din Dipsy Diver ganske enkelt kommer til at veje meget mere.!


Du er velkommen til at kontakte mig, så skal jeg nok hjælpe dig godt i gang.
Bjarne Heimann / Team PoPeye
Mobil 26712063

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 uge siden #1104208 af Søren Pedersen
Besvaret af Søren Pedersen på emne Hold da nu...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 uge siden #1104207 af Sten Andersen
Besvaret af Sten Andersen på emne Hold da nu...
Dipsyen skal sidde sådan her og prøv først med vægt klodsen i 0
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 uge siden #1104206 af Poul Kilt
Besvaret af Poul Kilt på emne Hold da nu...
Hej Thomas. Ja velkommen til. For mig lyder det lidt som om du har forsøgt at fiske med dipsy''en udløst. Den lille pal hvor du sætter stanglinen fast skal klemmes ned i dipsy''en så den peger bagud - og gerne sidde lidt fast, så den kan modstå vandtrykket når du sejler. Det er denne pal der udløses når fisken hugger.
Jeg kan berolige dig med at jeg - selv efter 5 års trolling-fiskeri, stadig ikke er helt på bølgelængde med dipsy divers. Det kræver åbenbart lidt øvelse :-)
Knæk og bræk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 uge siden #1104205 af sven svensson
Besvaret af sven svensson på emne Hold da nu...
Hej Thomas
Der sidder en lille klods på undersiden som kan forskydes så den trækker styrbords eller bagbords.i o går den lige ned hvis du sætter den over 1.5 gør den som du beskriver.Der findes også nogle efterligninger de duer ikke. Brug luhr Jensen dibsy diver.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 uge siden #1104204 af Bjarne Lehné
Besvaret af Bjarne Lehné på emne Hold da nu...
Hej Thomas

Velkommen, og som der bliver nævnt: "Er der stærkt vanedannende"

Jeg ved vores nye bestyrelsesmedlem Bob Aagesen er ved at strikke et program sammen som vil blive nogle aftener i klubben under titlen "Trolling for begyndere"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.213 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer