Hold da nu...

Mere
6 år 3 uger siden #1104203 af Søren Pedersen
Besvaret af Søren Pedersen på emne Hold da nu...
Hej Thomas
Prøv at søg på youtube: How To: Dipsy Divers
Der er lidt hjælp at hente der.
Mvh. Søren
PS. Velkommen i trolling verden, pas på den er stærkt vanedannende :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Thomas Kryger
  • Thomas Kryger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • New Member
  • New Member
Mere
6 år 3 uger siden #1188889 af Thomas Kryger
Hold da nu... blev oprettet af Thomas Kryger
Hold da nu op, når man som totalt nybegynder med en båd, bliver udsat for alle de her nye udtryk, og ikke har en anelse om hvad de betyder, så er man sgu da lidt på røven!

Men hey, jeg ved nu hvad en paravane/sideplaner er, og også hvad en Dipsy Diver er.

Jeg var ude i går i det fantastiske forårsvejr søndagen bød på, for at prøve at sætte en sideplaner og en dispsy diver, og det gav en udfordring. sideplaner fungerede fint, men Dipsy Diveren, tjah, den kunne jeg ikke gennemskue.

Jeg havde rigget den korrekt, med linen fra båden i den swirvel der udløses ved bid, men den blev ikke trukket ned under vandet, eller rettere, den kom ca en meter ned, og blev løbende trukket op igen.

Selve rigget var på en daiwa trolling stang, med ca en stanglængdes line efter DipsyDiveren, og så et ske-blink. Jeg lagde ud med at teste med først 25 fod ude, og derefter 50 fod ude, og til sidst 75 fod, men det samme skete hver gang, diveren blev trukket op og ud af vandet, istedet for at blive nede.

Jeg sejlede med ca 2-3 knob, og havde stangen siden enten vandret, eller oppe i en 45 graders vinkel, og vinkelret ud fra båden.

Er der nogen der har en ide om hvad pokker jeg gør forkert? :O

På forhånd tak, den totalt jomfruelige trolling fisker! :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.138 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer