Og lige en kommentar mere til alle der vil prøve Møn. Tågen kommer som en tyv om natten. Er selv blevet overrasket hele 2 gange, det er ikke en oplevelse man skal stræbe efter! Vi lå helt ude på 40 meteren første gang i dejligt vejr, og fra vi blev opmærksom på et gråligt slør (som ikke lignede noget alvorligt), og til vi var indhyllet i tæt tåge med sigt under 50 meter gik der måske 3 minutter. Ufatteligt så hurtigt det kan lukke helt til. Jeg har nu fået AIS på båden, så kan jeg da i det mindste se færgerne, som man skal igennem for at komme hjem, men radar står meget højt på listen! Jeg skal ikke spille smart / politimand / bedrevidende / eller noget som helst andet. Det er kun skrevet som en oplysning, i bedste mening.
Jeg kan faktisk godt være lidt træt nogle gange af de indlæg jeg læser i det her forum (typisk når det ikke har været godt vejr en ugens tid!) Dårlig stil, dårlig tone! Men på vandet, i dårligt vejr, hold da op hvor er folk bare venlige!! Kommer du ud for at blive fanget i tågen, så lyt med på kanal 72. Der kan du typisk også få advarsler om krydsende trafik fra folk med radar.
Stor tak til alle jer der ser lidt bedre i dårligt vejr, og hjælper os andre! Det sætter jeg ihvertfald personligt stor pris på!!
Nå, skal vi så se at få fanget nogle laks