-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej Alle. ...
Hej Alle. ...
-
Henrik Erichsen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
13 år 10 måneder siden #1055249
af Henrik Erichsen
Fremstillede forøvrigt min trollingbar af en fyrtræs planke som fik 1x bejse & 10x skibslak, mange siger at det ikke holder i længen, men min er 4 år gammel nu, ser ud som ny og har kostet 400 kr i materialer, og så har jeg træ og lak nok til en mere når denne ikke kan mere
PS... og så gør det ikke så ondt at bore lidt forkert hist og her
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Henrik Erichsen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
13 år 10 måneder siden #1055247
af Henrik Erichsen
De blå dimser på disse stangholdere kan købes løst, ved ikke hvad de hedder men bruges af flere til at montere trolling baren med
-
Dennis Kistrup
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
-
-
13 år 10 måneder siden #1055240
af Dennis Kistrup
som Møbelsnedker kan jeg fortælle der ikke findes specielt teak til maritimt brug !! der findes burma teak (møbelteak) som er den alle kender fra den tid hvor møbler skulle være af teak. den er nu blevet belagt med et handels forbud. derfor kommer den samme teak nu fra thailand o). det er den teak som man bør bruge til maritimt brug , da den er vokset op i regnskoven og indeholder masser af olie pga den langsomme vægst.. Så kan man diskutere moral osv... men det er en anden sag og en anden tråd. så er der den teak vi kender fra vores havemøbler, den er for det meste lavet af plantage teak og har et med følgende certifikat på at den er fældet lovligt osv osv. den indeholder bare ikke så meget olie da den er blevet drevet frem. i den teag finder man masser af knaster og splint som slet ikke er godt til maritimt brug , da det er blødt som fyrtræ. Keflico har den såkaldte møbel teak og ligger i glostrup ved siden af ups. det er en grosist men man kan godt handle kontant ligesom man kunne i det gamle risø ved ejby/glostrup..
JEG ville vælge møbelteak og hvis det ikke ligger til din moral ville jeg få den lavet i det samme plastmatrale som vores spækbrædder er lavet af, mener det er rias i roskilde er grosist på det område.. god jagt.. o)
-
Sten Andersen
-
-
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 1
-
-
13 år 10 måneder siden #1055230
af Sten Andersen
Har også lavet en trollingbar af en billig bordplade og den holder perfekt, selv uden lak og olie.
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
13 år 10 måneder siden #1055228
af
der ligger en genbrugs tømmerhandel i kastrup mener jeg det er mener den hedder genbyg der kan man finde de mest mærkelige ting også ædeltræ til meget billige priser . det er jo altid et besøg værd hvis man lige skulle komme forbi
-
-
-
Gæst
-
13 år 10 måneder siden #1055227
af
Hej alle sammen.
Hvilket beslag bruger I til at sætter jeres trollingbar fast med på søgelænderet og hvor kan man købe det henne?
På forhånd tak
Henrik M.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Hej Alle. ...
Tid til at oprette siden: 0.251 sekunder