Hej Alle. ...

• Henrik Erichsen
  • Henrik Erichsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 10 måneder siden #1055249 af Henrik Erichsen
Besvaret af Henrik Erichsen på emne Hej Alle. ...
Fremstillede forøvrigt min trollingbar af en fyrtræs planke som fik 1x bejse & 10x skibslak, mange siger at det ikke holder i længen, men min er 4 år gammel nu, ser ud som ny og har kostet 400 kr i materialer, og så har jeg træ og lak nok til en mere når denne ikke kan mere :-)

PS... og så gør det ikke så ondt at bore lidt forkert hist og her :-) :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Henrik Erichsen
  • Henrik Erichsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 10 måneder siden #1055247 af Henrik Erichsen
Besvaret af Henrik Erichsen på emne Hej Alle. ...
De blå dimser på disse stangholdere kan købes løst, ved ikke hvad de hedder men bruges af flere til at montere trolling baren med
Bilag:

• Dennis Kistrup
  • Dennis Kistrup's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
13 år 10 måneder siden #1055240 af Dennis Kistrup
Besvaret af Dennis Kistrup på emne Hej Alle. ...
som Møbelsnedker kan jeg fortælle der ikke findes specielt teak til maritimt brug !! der findes burma teak (møbelteak) som er den alle kender fra den tid hvor møbler skulle være af teak. den er nu blevet belagt med et handels forbud. derfor kommer den samme teak nu fra thailand o). det er den teak som man bør bruge til maritimt brug , da den er vokset op i regnskoven og indeholder masser af olie pga den langsomme vægst.. Så kan man diskutere moral osv... men det er en anden sag og en anden tråd. så er der den teak vi kender fra vores havemøbler, den er for det meste lavet af plantage teak og har et med følgende certifikat på at den er fældet lovligt osv osv. den indeholder bare ikke så meget olie da den er blevet drevet frem. i den teag finder man masser af knaster og splint som slet ikke er godt til maritimt brug , da det er blødt som fyrtræ. Keflico har den såkaldte møbel teak og ligger i glostrup ved siden af ups. det er en grosist men man kan godt handle kontant ligesom man kunne i det gamle risø ved ejby/glostrup..

JEG ville vælge møbelteak og hvis det ikke ligger til din moral ville jeg få den lavet i det samme plastmatrale som vores spækbrædder er lavet af, mener det er rias i roskilde er grosist på det område.. god jagt.. o)

Mere
13 år 10 måneder siden #1055230 af Sten Andersen
Besvaret af Sten Andersen på emne Hej Alle. ...
Har også lavet en trollingbar af en billig bordplade og den holder perfekt, selv uden lak og olie.

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #1055228 af
Besvaret af på emne Hej Alle. ...
der ligger en genbrugs tømmerhandel i kastrup mener jeg det er mener den hedder genbyg der kan man finde de mest mærkelige ting også ædeltræ til meget billige priser . det er jo altid et besøg værd hvis man lige skulle komme forbi

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
13 år 10 måneder siden #1055227 af
Besvaret af på emne Hej Alle. ...
Hej alle sammen.

Hvilket beslag bruger I til at sætter jeres trollingbar fast med på søgelænderet og hvor kan man købe det henne?

På forhånd tak
Henrik M.

Tid til at oprette siden: 0.251 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer