Hej alle. ...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 uge siden #1054046 af
Besvaret af på emne Hej alle. ...
Jeg har været inde og kigge i tryg''s betingelser for "lystfartøjer" og der står følgende betingelser for påhængsmotorer.

Sejl, kaleche, cockpitpresenning, gummibåde og påhængsmotorer, der er mistet eller således beskadiget, at de ikke kan repareres, erstattes med nyværdi, hvis alderen ikke er over 1 år.
For hvert år de i følgende 7 år fratrækkes 10% af nyværdien, indtil genstanden er 8 år eller derover, hvorefter der fratrækkes 70%. Erstatningen kan dog ikke overstige handelsværdien.
Ved handlesværdien forstås genanskaffelsesværdien for en tilsvarende genstand af samme art, alder og stand.

Se hele PDF''en her www.tryg.dk/netinsurance01/getFile/TrygB...fartojforsikring.pdf

Min motor var 8 år, derfor lavede forsikringen følgende regnestykke:

Nyværdi 50.000 * 70 % = 15.000 kr. - selvrisikoen = 11.500 kr.

De forhandlere der havde set min motor, syntes at motoren var velholdt og pæn og de ville give ca. 30.000 kr for den.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 uge siden #1054045 af
Hej igen

@Ian. Bed forsikringsselskabet om dokumentation for hvor den kan købes for kr. 40.000. Eller alternativt, bed dem købe motoren til din ven.

Alle forsikringer har en tabel for hvor meget vi skal betale i præmie. Men du skriver at de at de har en tabel for skader ??. Bed om at få den udleveret.

@Steen
Jeg mener at man - ved tvist - kan kræve en tilsvarende vare( samme årgang, stand og motortimer).

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 uge siden #1054044 af
Hej alle
Er der ikke noget med at man ikke skal/må være ringere stillet grundet, skaden / tyveri. og i så fald er forsikringen pligtig til at skaffe en tilsvarende motor eller hvad det nu drejer sig om.
Er der nogle der ved lidt mere om det har noget på sig ????

Mere
14 år 1 uge siden #1054043 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne Hej alle. ...
Steen har du prøvet at anke sagen/forsikringsankenævn
eller gratis retshjælp kunne være en mulighed
jeg mener også man tegner en forsikring som din med selvrisiko på feks 4000
og så skulle det være sådan at man kunne købe en tilsvarende motor
for de penge man fik af forsikring når man selv stod med 4000 kr i hånden

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 uge siden #1054042 af
Ian vi er 100% af samme mening. Ja jeg mente også regnestykket skulle have været 30.000 - 4000 =26.000 til at gå på jagt efter en ny/brugt motor men mine sølle 11.000 kan jeg jo gå ud og finde en 4 hk og så smide den på min båd...Grunden til jeg ikke har sejlet i næsten et år er at jeg ikke ligger inde med det resternde beløb til ny/brugt motor, så båden står tørlagt desværre...

Men skønt at høre når i andre er ude på fladt vand og fiske mens jeg må side i mim båd i laden og gøre som om....Jeg Tænker min forsikring hvergang det er vindstille(men ikke på den gode måde tro mig)...

Hilsen steen

Mere
14 år 1 uge siden #1054041 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne Hej alle. ...
altså 30000 - 4000 selvrisiko
og ikke 15000 - 4000 selvrisiko

Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer