Hej alle. ...

Mere
14 år 1 uge siden #1054032 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne Hej alle. ...
@peer

så læser du det vist forkert
en ny i dag koster 48000 ... på tilbud og forhandlet yderligere ned i pris...
og det beløb han har fået + selvrisiko(som han selvfølgelig selv skal betale)
og så kommer % for ælde da den er 1.5 år gl
hvis du lægger de beløb sammen giver de tilsammen 40000
(altså den selvrisiko han har + % for ælde + udbetalt beløb=40000)
således at han foruden ved at skulle betale selvrisiko selv
også skal betale differencen fra de 40000 op til hvad den i virkeligheden koster altså de 48000
det giver efter min regnemaskine 8000 kr som han foruden selvrisiko selv skal betale op af egen lomme ... men som han har betalt forsikring for..
håber ikke det er normalt for forsikringsselvskaber
og at man skal regne med det
jeg håber da virkelig kun det er bavaria og ikke alle der ser sådan på det
håber det forklarer det bedre

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 1 uge siden #1054031 af
Besvaret af på emne Hej alle. ...
Hej Alle!
Med hensyn til erstatningssum, var det sådan hos Tryg, at på motor og andet udstyr, at så længe der er fabriksgaranti på, er det 100% der erstattes, sådan har det været før,ved ikke hvordan det er nu, men det kunne jo være godt at få oplyst,det må jo fremgå af betingelserne, det må bestyrelsen kunne svare på, det er jo dem der er med til at forhandle aftalen, tidligere var det hvert år, hvordan det er nu hved jeg ikke, nogen som vil svare på det?

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 2 uger siden #1054028 af
Hej Ian

Selvrisikoen må ikke indgå i dit regnestykke, da det jo - som skrevet står - er en SELVrisiko, som ALLE forsikringsselskaber opererer med . Iøvrigt er har man selv indflydelse på selvrisikoens størrelse ved indgåelse af forsikring. Set i dette lys ser Bavaria´s dækning ud til at dække nogenlunde som de andre selskaber.

Men når vi taler tyveri af hele båden, synes jeg at kunne spore at der er en forskel på hvad markedsprisen er, og det beløb som taksatoren "synes" båden er værd. Derfor kunne det være lidt spændende at få en taksator ud og vurdere båden hvert år, og derfra sætte præmien på båden. Så er der ikke så meget at diskutere om, hvis den skulle blive stjålet.

Mere
14 år 2 uger siden #1054027 af Ian danielsen
Besvaret af Ian danielsen på emne Hej alle. ...
@ peer selvom forsikringen skulle give et svar hvad jeg tvivler på
kan man ikke regne med det aligevel før skaden er sket
så er det en taksator der sætter en pris og den er som regel lav
har en kammerat der for 4 md siden fik ribbet sin motor
nu har han lige fået penge til en ny tilsvarende -selvrisiko -10/20 %
fordi den er 1.5 år gl
hvis man lægger det sammen han skulle have at betale med selvrisiko + de 10/20 % fordi den er 1.5 år er der 40000 til at betale for den nye motor
og det billigste vi kan finde er en til 48000
så han skal selv af med 8000 oveni selvrisiko og % for ælde
men havde været underforsikret hvis den kun havde været forsikret til 40000
som den nu bliver vuderet til
og kan godt fortælle at det er bavaria han er forsikret i
et forsikringsselvskab jeg selv ville flytte over i
fordi de bla har søredning
men det er nu droppet.
noget tilsvarende det rene var ude for
ps @Rene hvilket selvskab er det vi skal holdde os fra
syntes også det lyder urimeligt
at en brugt båd der lige er vuderet falder 28 % på et år

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 2 uger siden #1054022 af
Steen har helt ret. Det er dig selv der skal vurdere hvad båden er værd, og ændre din forsikring tilsvarende. Forsikringsselskabet kan umuligt vide om du har lagt nye investeringer (som f.eks ny radar, plotter osv ) i din båd siden du lavede forsikringen, som gør at forsikringssummen evt. stiger !!.

Men det er da en spændende tanke at spørge forsikringen hvad de ville udbetale hvis båden blev stjåler idag og om 2 år eller 3 år.
Det er måske den eneste måde vi kan måle hvad hvor god vores forsikring egentlig er.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 2 uger siden #1054020 af
Der er desværre kun en og kun en der skal kontakte selskabet og nedsætte værdien på dit bådsæt hvert år og det er dig ,For det gør det helt sikket ikke den anden vej rundt,for så kan de ikke nyde godt af alle de penge du entlig spilder på noget du ikke kan få tilbage hvis dit bådsæt skulle "forsvinde" eller andet.. Ja jeg har været der selv så kan kun opfordre til at ringe til forsikrinsselskabet og høre hvad de entlig vil udbetale for ens bådsæt det gældende år og så side din præmie efter dette...

Skønt at være OVERFORSIKRET.....Nej....Desværre er det en falsk trykhed...

Hilsen steen..

Tid til at oprette siden: 0.234 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer