Jeg var p?...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051645 af
Besvaret af på emne Jeg var p?...
Har nu prøvet en del gange med det her bulefiskeri, men må indrømme at jeg nok mangler noget talent og dygtighed. Er der nogen der ville være friske på at tage mig med ud en dag, og lære lidt fra sig? Der er selvfølgelig en skilling til benzin m.v. til en eventuel venlig sjæl.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051585 af
Det hele kom ikke lige med...
Man driver jo som regel tilbage mod bulen hvor pirk og fisk befinder sig,efter at have sejlet over den imod strømmen i hvert fald hvis den fanges om First-Timer. Derfor har man ofte væsentlig mere line ud end det der er den egentlige dybde. Herved kan torsken opholde sig tæt på bulen det første stykke tid, indtil linestykket i vandet svarer til den aktuelle dybde (omtrent) hvorefter den bliver trukket mod overfladen.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051583 af
Jep, det er torsken man kan se henover bulen og siden blive trukket op gennem vandet.
Forklaringen på at torsken i første omgang kan holde sig ganske tæt over bulen efter at være blevet kroget, er som regel at man har bevæget sig et stykke fra man smider pirken til man kroger fisken. Det resulterer i et lineslip som skal rulles på hjulet inden fisken decideret bliver trukket bort fra bulen :-)

• Svend Aage Iversen
  • Svend Aage Iversen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
14 år 3 måneder siden #1051576 af Svend Aage Iversen
Besvaret af Svend Aage Iversen på emne Jeg var p?...
Hej Bjarne
Liner kan IKKE trække luftbobler på dybt vand!
Som downriggerwire eller -line kan luft trækkes/kravle ned til måske et par meters dybde.
(en ubåd ville vel ligne en gigantisk jacuzzi på et ekkolod?)
Jeg gætter på, at torsken har taget turen hen over bulen først og så røget op med ''elevatoren''
Man kan heller ikke se en line på loddet, men pirken trækker et spor under nedturen, så det ligner en line.
Ellers burde vi kunne se nettet i et bundgarn, når vi sejler henover.
Men det er et ski...... billede af en bule med jackpot.
Med knæk og bræk fra en mangeårig sportsdykker.
''Skarven''

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 3 måneder siden #1051497 af
Og denne som Claus har lavet er klart værd at læse www.smaabaadsklub.dk/pdf/Buletips.pdf

• Jan Schmidt
  • Jan Schmidt's profilbillede Emne forfatter
  • Elite Member
  • Elite Member
Mere
14 år 3 måneder siden #1051496 af Jan Schmidt
Besvaret af Jan Schmidt på emne Jeg var p?...
Det er meget nemt. Sejl nogle mil sydøst af Hven og kig efter småbådene og turbådene. Fiskene flytter sig hele tiden, så når du er i området, begynder du at søge med et korrekt indstillet ekkolod. Og vupti, lige pludselig er du over en stor bunke fisk. Hvis du har beregnet strøm og vind rigtikt begynder det sjove.
Team Oncourse

Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer