-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Jeg var p?...
Jeg var p?...
-
-
-
Gæst
-
14 år 3 måneder siden #1051645
af
Har nu prøvet en del gange med det her bulefiskeri, men må indrømme at jeg nok mangler noget talent og dygtighed. Er der nogen der ville være friske på at tage mig med ud en dag, og lære lidt fra sig? Der er selvfølgelig en skilling til benzin m.v. til en eventuel venlig sjæl.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
-
Gæst
-
14 år 3 måneder siden #1051585
af
Det hele kom ikke lige med...
Man driver jo som regel tilbage mod bulen hvor pirk og fisk befinder sig,efter at have sejlet over den imod strømmen i hvert fald hvis den fanges om First-Timer. Derfor har man ofte væsentlig mere line ud end det der er den egentlige dybde. Herved kan torsken opholde sig tæt på bulen det første stykke tid, indtil linestykket i vandet svarer til den aktuelle dybde (omtrent) hvorefter den bliver trukket mod overfladen.
-
-
-
Gæst
-
14 år 3 måneder siden #1051583
af
Jep, det er torsken man kan se henover bulen og siden blive trukket op gennem vandet.
Forklaringen på at torsken i første omgang kan holde sig ganske tæt over bulen efter at være blevet kroget, er som regel at man har bevæget sig et stykke fra man smider pirken til man kroger fisken. Det resulterer i et lineslip som skal rulles på hjulet inden fisken decideret bliver trukket bort fra bulen
-
Svend Aage Iversen
-
-
-
Senior Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
14 år 3 måneder siden #1051576
af Svend Aage Iversen
Hej Bjarne
Liner kan IKKE trække luftbobler på dybt vand!
Som downriggerwire eller -line kan luft trækkes/kravle ned til måske et par meters dybde.
(en ubåd ville vel ligne en gigantisk jacuzzi på et ekkolod?)
Jeg gætter på, at torsken har taget turen hen over bulen først og så røget op med ''elevatoren''
Man kan heller ikke se en line på loddet, men pirken trækker et spor under nedturen, så det ligner en line.
Ellers burde vi kunne se nettet i et bundgarn, når vi sejler henover.
Men det er et ski...... billede af en bule med jackpot.
Med knæk og bræk fra en mangeårig sportsdykker.
''Skarven''
-
-
-
Gæst
-
-
Jan Schmidt
-
Emne forfatter
-
-
Elite Member
-
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
14 år 3 måneder siden #1051496
af Jan Schmidt
Det er meget nemt. Sejl nogle mil sydøst af Hven og kig efter småbådene og turbådene. Fiskene flytter sig hele tiden, så når du er i området, begynder du at søge med et korrekt indstillet ekkolod. Og vupti, lige pludselig er du over en stor bunke fisk. Hvis du har beregnet strøm og vind rigtikt begynder det sjove.
Team Oncourse
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Jeg var p?...
Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder