Hvordan f?...

• Tonny Soltau
  • Tonny Soltau's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 4 måneder siden #1050944 af Tonny Soltau
Besvaret af Tonny Soltau på emne Hvordan f?...
Tak for info. Jeg vil drage lidt mere sydover og droppe Gulpen, der ellers har været supergod til de helt store skrupper på Tårbæk rev.

Interessant med fredningsbeskrivelsen vedr. basislinierne. Dem skal man vist være fiskeriinspektør for at fatte :-)

Forvirringen bliver ikke mindre når man læser skov og naturstyrelsens fredningsoversigt på nettet. her er der anført underområder for flere arter. bare ikke for pighvar!

Skulle jeg være så usandsynlig heldig at fange en pighvar i fredningsperioden, vil jeg glæde mig over at genudsætte den efter en fotosession og et kys på trynen!

Et kig på SSK´s fangstrapporter igennem de sidste 5 års tid - og min egne ture på Bugten i de sidste 8-10 år, afslører dog at det ikke er os lystfiskerne, der har formået at drage nytte af pighvar udsætningerne.

Jonas - ved du om udsætningerne er fortsat i samme takt efter de 18.000 stk der blev udsat i 2007 ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 4 måneder siden #1050943 af
Besvaret af på emne Hvordan f?...
Ja der er fed forviring om Pigvar og fredning. Har lige læst en blog fra en fremstående svensk fisker (NAVIA) der skal på pigvar jagt ved Simrishamn i weekenden - det er underområde 25 og altså først frit i august.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 4 måneder siden #1050940 af
Pighvar og Slethvar er kun fredet i underområde 22, 24, 25, 26 Uden for basislinierne. (basisinierne vil jeg ikke komme nærmere ind på)

Her er et kort over underområderne
www.ices.dk/aboutus/icesareas/ICES_areas_Arc9_Baltic_300.pdf

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 4 måneder siden #1050916 af
Hej Tonny.

Hos Glostrup Trolling Klub har vi sidste år gjort det til lidt af et ”projekt”, at finde de flade i Køge Bugt, og jeg må sige, at det lykkedes. Vi har fanget rigtigt mange fine skrubber og rødspætter i den nordlige del, primært ud for Hundige Havn og lidt sydover mod Mosede, alt sammen på mellem 5 og 10 meter vand.

I september måned sidste år afholdt vi en fladfiskekonkurrence med deltagelse af ca. 20 både (også en del fra SSK), og der blev indvejet omkring 350 fladfisk, med de største på lidt over kiloet. Vi afholder et lignende arrangement igen i år. Se på www.glostruptrollingklub.dk

Skrubber og rødspætter i Køge Bugt fanges på hele skalrejer. Lad gulp, børsteorm, sandorm, og hvad man ellers kan finde på, blive hjemme. Det er skalrejerne der dur, og det er umiddelbart ligegyldigt om det er på et gammeldaws fladfisketackle, eller det er poppet op med spinnerblade, perler og lignende. Jeg har fisket med flere forskellige tackler, og kan ikke se nogen forskel på fangsterne.

Vi har været ude på et par fladfisketure her i sommer, og med 6 skrubber som det bedste resultat, må jeg nok erkende, at fiskeriet lige nu ikke er prangende. Jeg tror vi skal vente en måned eller to, så skal der nok komme fladfisk i båden igen..

Pighvar er en anden snak. Det er rigtigt, at fritidsfiskerne tager en hel del i deres net, men vi har endnu tilgode at fiske målrettet efter dem. Derfor er der heller ingen i klubben, som har præsteret at fange en pighvar endnu. Jeg er dog ikke i tvivl om, at en del af bådene vil forsøge sig med pighvarrerne lidt senere på året.

”Team Hejren”
Glostruptrollingklub.dk

Mere
14 år 4 måneder siden #1050915 af Henning Schmidt
Besvaret af Henning Schmidt på emne Hvordan f?...
Hej HUSK pighvarren stadig er fredet lidt endnu, dog ikke fredet i Kattegat,Skagerak og Nordsøen. Flying Fish

• Tonny Soltau
  • Tonny Soltau's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 4 måneder siden #1050912 af Tonny Soltau
Besvaret af Tonny Soltau på emne Hvordan f?...
Det var jo sådanne billeder og fangstrapporter vi gerne skulle se fra Køge Bugt :-)

(Billedet er dog fra forrige års sommerfiskeri efter flade på Tårbæk rev.)
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.215 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer