Kia Sorent...

• Jens Grizzly Gøth
  • Jens Grizzly Gøth's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
14 år 5 måneder siden #1050315 af Jens Grizzly Gøth
Besvaret af Jens Grizzly Gøth på emne Kia Sorent...
Ja alle dem der vælger automatgear har aldrig prøvet at stå med en bil der lige pludselig ikke kan køre mere har selv prøvet der 2 gange godt nok med gamle biler med en masse km. på bagen men jeg skal aldrig stå i den situation igen så derfor har jeg valgt manuel gear. Der er også lige det at med manuel er det meget sjældent at hele gearkassen går i stykker man har altid et eller andet gear at komme frem i. Ved kørsel i biler men automatgear er der heller ikke sundt at kører med max belastning over langt tid her tænker jeg på Norge eller Kroatien det kan godt være det går fint mens bilen er ny eller nyere. Automatgearkasser virker ved olietryk der for en slags koblingsplader til at holde sammen så kraft fra motor bliver overført til hjul. Ved manuel gear er det tandhjul der overfører kraften de går sjældent i stykker. Det kan da godt være at det lidt det er lidt irriterende at skulle sidde og rører i gryden hver gang man skal skifte gear men det er vel en vanesag. Held og lykke med dit bilkøb.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050306 af
Besvaret af på emne Kia Sorent...
Hej
jeg har en kia carnival til salg 2007 75000 km manuel gear den er for dyr med auto i grøn afgift super til at trække har 185 hk 192000 kr
Hilren Rene

• Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050296 af
Hej

Vores Sorento `05 Aut gik dengang ca 10 km/l solo. En køretur på små 6000 km til nordnorge og tilbage igen med båden på slæb ( 2100 kg ) gik den 7,2-8,0 km/l de første 1500-1600 km, derefter steg forbruget af brændstof som terrænet blev mere bakket og de sidste 1000 km til destinationen kørte den 5,6-6,0 km/l.

Bil+båd vejede på brovægten inden afgang 4500 kg.

Turen blev gjort efter at bilen var blevet optimeret med en prefabrikeret chip ( ca 185 hk & 400 nm ) ... derfør var brændstofforbruget en smule større ...

• Henrik Christensen
  • Henrik Christensen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 5 måneder siden #1050295 af Henrik Christensen
Besvaret af Henrik Christensen på emne Kia Sorent...
Min Kia Sorento 12/05 Man gear. Køer også " kun " omkring de 10 km på literen.
Har kun haft den kort tid, og har kun lavet to målinger på den, hhv. 9,95 km/l og 9,30 km/l og det uden båd på krogen... Det skal så lige siges , at jeg kan nok godt få den op på 10 km/l , men det kræver vist at man kører den " pænt ".
Er godt nok spændt på hvor meget den bruger med båden på krogen.
Men mit første indtryk af bilen , er at det sku er en lækker bil, jeg har pt ikke haft nogen problemer med den.. Den kører fantastisk..
Har min på hvide plader.

• Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050294 af
Hej Brian
Jeg går ud fra det er gulplade du tænker på.
Jeg har selv lige fået en Sorento med automatgear og det fungerer fint (må trække 3500 med automat gear, 3000 kg uden)170 hk og knap 400 NM, årgang 2007.
Før havde jeg en VW transporter 2005 med 174 hk 400 NM og automat gear. Men min båd blev efterhånden for tung til transporteren, efter et par fejl dispositioner, he he (måtte trække 2500 kg). Men hvis jeg kunne få en VW transporter som måtte trække 3000-3500 kg ville jeg nok vælge sådan en, evt. med 4 motion (4 hjulstræk) og uden automatgear.
Ingen automatgear (trip tronic) til mig mere i en VW transporter, da mit automatgear gik i stykker efter 140000 km, hvor ufedt. Grunden til jeg ville vælge transporter igen er pga. 2 ting.
Man har mega meget plads bag i kassen til diverse skrammel og man kan sove der i en snæver vending. Og VW motoren er Sorento motoren overlegen, selv om de på papiret ser ret ens ud. Når man jokkede på speederen i VWèn med 2500 kg på krogen, så skete der ting og sager i forhold til Kiaen. Kiaen kan sagtens trække mine 3 tons, den gør det bare mere kedeligt en VWèn, he.
VWèn kunne jeg få op på ca.12,5 km/l uden båd og ca. 8 km/l med 2500 kg. båd. Kiaen kører 10 km/L på lange stræk uden båd, men jeg har ikke kørt nok med Kiaen, til at vide hvad den bruger med båden efter. Men jeg er temmelig sikker på den ikke kan køre 8 km/l med båden efter.
Et sæt som din Ørnvik 550 wa vejer vel maks. 1500-1700 kg. fuldt lastet. så hvis du ikke har et stort kørsels behov med båden efter, er der måske andre muligheder end lige en Kia sorento. Måske en Vitara e.lign. som sikkert er billigere i vægtafgift osv.

• Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050284 af
En gang Automatgear - Altid Automatgear.

Tid til at oprette siden: 0.222 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer