Kia Sorent...

• Claus Bjørn Jeppesen
  • Claus Bjørn Jeppesen's profilbillede
  • Moderator
  • Moderator
Mere
14 år 5 måneder siden #1050259 af Claus Bjørn Jeppesen
Besvaret af Claus Bjørn Jeppesen på emne Kia Sorent...
Jeg har nu kørt Sorento aut. et par år og er meget tilfreds.
Det er rigtigt som Jydetampen skriver at den kan svært ved at finde ud af hvilket gear den skal vælge når der er læs på, men min har triptronic og bruger man det er der ingen problemer på de lange strækninger.
Jeg skal helt sikkert have med automatgear igen....det er utroligt hvor hurtigt man vænner sig til det :-)og er super lækkert på rampen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050256 af
Besvaret af på emne Kia Sorent...
Hej

Vi havde selv på et tidspunkt en Sorento fra `05 som trækdyr. Automatgearet er lækkert og bekvemt og det spiller bare på slæbestedet når båden skal op. Vi oplevede bare at når vi kørte marchhastighed på fartpiloten med trailer og båd , skiftede den op og ned hele tiden . Vi prøvede at komme problemet til livs ved at sætte en chip i bilen ( 185 hk & 400 NM ) og håbede på at det større moment kunne tvinge den til at blive i 5.gear og sejtrække men det hjalp ikke... Fik senere at vide at bilen vil hele tiden vælge den mest miljørigtige løsning og vil derfor geare ned og derved få en bedre forbrænding. På korte ture er det næsten ligegyldigt men når bare een fisketur runder 6000 kørte km på vejen.... jah, så er det fint hvis den ikke skifter hele tiden :)

• Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050253 af
Kan kun anbefale Kia Carnival m. automatgear, jeg var med Dennis Kistrup (splinten) i saltstraumen 2005, det kørte på skinner med autogear. Thor

• Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1050251 af
Hej brian jeg har en carnival med aut. det spiller min båd vejer 2t ca :D
aut. er dejligt at køre med.

• Gæst
  • Gæst
14 år 5 måneder siden #1178813 af
Kia Sorent... blev oprettet af
Kia Sorento 2,5 CRDI EX AUT/MAN??.
Jeg har besluttet mig for at købe et nyt trækdyr til min båd. Jeg er efterhånden blevet mere eller mindre sikker på det skal være Sorento fra omkring 2005, grundet pris, udstyr mv.
Men skal man vælge AUT eller MAN gear? Hvad er jeres erfaringer?? Kan jo se og læse mig til at der en hel del der kører sorento blandt os småbådsfiskere..
Andre fif mv. omkring denne bil modtages gerne..

Tid til at oprette siden: 0.180 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer