Hej Kristian.
Jeg var på Klintholm igår og RECCE lidt, da jeg selv går og tripper med at komme afsted så snart vejret bliver til det.
lige mine gode råd til dine spørgsmål:
Punkt 1:
Gå i byggemarkedet og Køb en elradiator (300-400 kr.) og en kabeltromle (husk EU stik). Der er strøm på broerne over hele havnen. Skulle strømmen blive lukket i Marinaen, så er der altid strøm i erhvervshavnen, hvor der er plads til vores både også, bare evt. lige tal med fiskerne først. Man skal jo ikke ligge i vejen for dem. Toiletterne er også altid åbent derover.
Min elradiator er ikke en faktisk varmeblæser, da jeg ikke gider den varme luft blæst lige i hovedet, men det er jo en smagssag. Skal den stå i båden under sejllads, så køb en med lavt tyngdepunkt, så den ikke vælter.
Punkt 2:
Jahh, IGLO boks med is kan sagtens holde to dage, ellers så har Claus Købmand jo skrevet her at han har sat en fryser op. (Super Claus!)
Punkt 3:
Jeg har ikke hørt om restriktioner på det område. Det kan dog have betydning længere hen på året når turistsejler sæsonen går i gang.
Punkt 4:
Jeg var på kysten (nord/nordøst Møn) igår, Der blev taget nogle fine HØ, men skal du fange Laks skal du ud på de dybeste steder ved Møn (Kondomet, Bananen, evt. hen over Bjælkes Flak mv.) og her fiske fra midt i vandet og op efter. Husk overflade fiskeri, da mange fisk ved Møn og omegn tages på sideplaner. Det er dog tidligt endnu ved Møn, så overvej om verjet er til at gå ud til 40 meter kurven også mod Kriegers Flak, da der somregel skal noget østenvind til før laksene og fødeemnerne sådan rigtigt trykkes ind i "tragten" mod Møn.
Jeg håber ovenstående kan hjælpe dig lidt på vej. Det er hvad jeg lærte sidste år, da jeg stiftede bekendskab med Klintholm som trollingfisker.
)