Første tu...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #1047609 af
Besvaret af på emne Første tu...
Som der også er skrevet i en anden tråd herinde, så er der strøm og vand i lystbådehavnen i år. Toiletbygningen er også blevet åbnet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #1047607 af
Vedr. vandtemperatur omkring Bornholm, så siger en frisk melding fra Jan Jørgensen, at temperaturen der ovre er 2 grader.

Så vandet er virkelig koldt for årstiden.

• Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #1047606 af
Hej Kristian,

Mht. varme, så kan du investere i en elektrisk varmeblæser - sådan en havde jeg god glæde af, før jeg fik monteret en dieselvarmer.
Der er strøm på broerne i erhvervshavnen, hvor du sikkert gerne må ligge, bare du undgår at ligge i vejen. I den inderste del af erhvervshavnen er der også plads til mindre både - men jeg er ikke 100% sikker på, at der er strøm på disse broer (men det tror jeg nu der er).

God tur!

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #1047604 af
Jeg sov i båden fra Onsdag til Torsdag i sidste uge, så det kan godt lade sig gøre. Jeg havde dog varme på fra torsdag til fredag. Det er lidt koldt.

Opbevaring er altid et problem,men hvis du har en Iglo er du nogenlunde sikret, fyld nogle 1,5L flasker med vand og frys dem ned. Ingen problem, når det ikke ligefrem er sommer endnu. Bare rens dine fisk grundigt med det samme og læg dem på køl. Og undgå, at Igloboksen står direkte i solen.

Ja du kan ligge hvor du har lyst, indtil nogen siger noget andet. Så er det bare, at flytte båden.

Der er i øjeblikket en del summen omkring Klintholm, men ikke nogen fangster. Jeg tror dog på, at der sker noget i nær fremtid, vandet er stadig meget koldt omkring Møn, sammenlignet med Bornholm er det vist et par grader lavere.

• Gæst
  • Gæst
14 år 7 måneder siden #1178253 af
Første tu... blev oprettet af
Første tur til Møn. Så planlægges første tur til Møn (ikke Rügen), ja faktisk første tur som ikke er i Storebælt :-) Men jeg har lige et par begynderspørgsmål som jeg håber I mere erfarne vil bidrage med svarene på.

1. Hvordan ser det ud med at overnatte i båden (uden varme) her sidst i april/starten af maj. Kan det lade sig gøre?

2. Hvis man skulle være så heldig at fange noget, hvordan opbevarer man det så, når der er planlagt at fiske 2 dage?

3. Når betaling osv er overstået må man så smide båden hvor man vil i havnen(Klintholm)?

4. Jeg havde forestillet mig at bruge den ene dag omkring kondomet (syd for Klintholm) og den anden dag længere inde langs klinten. Lyder det helt skævt?

Det var lige første byge af spørgsmål. Der kommer sikkert flere.
På forhånd tak til jer der gider svare på begynderspørgsmål :-)

Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer