Hej Jeg ta...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046932 af
Besvaret af på emne Hej Jeg ta...
OBS OBS!

Sydhavnen I Rønne har fået sat BOM op, så det er ikke gratis. Men kort kan købes på havne kontoret, som ligger ved Q8 tanken. Mener de sagde 25,- hver vej, men er ikke helt sikker. (sydhavnen er en privat havn).

Simon
(bornholmer)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046930 af
Hej Leif
Hvis det er nede på på bakkerne det sner, så ville jeg vælge Nexø, er ikke så stejl på rampen, ca ½ timestid med 18-20kn. men lad ikke båden blive til overnatning, tag den den med hjem, det koster kun en ½ time ekstra.

hilsen Team Mac.

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046927 af
Da jeg selv er fra øen , mener jeg det er et godt bud fra industrihavnen i Rønne, den koster gratis er stor, bred og kan sagtens bruges af personbil..

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046914 af
Vedr. søsætning i Boderne.

Vi plejer at sætte i andetsteds, men var sidste sommer nede og se på forholdene. Jeg ville bestemt ikke kunne komme i med vores båd. Tilkørselsforholdene er ikke gode (meget lidt plads) og rampen er meget stejl.

Vi har en 6 meters båd og en trailer med boogie hjul, jeg ville ikke turde sætte i der.

Men der er jo også mange andre muligheder: Rønne, Melsted, Nexø, Tejn, Hammerhavn ....

Knæk og bræk og skriv gerne hvis I oplever noget :-) Vi skal afsted om 2 uger!

• Jan Jørgensen
  • Jan Jørgensen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
14 år 8 måneder siden #1046909 af Jan Jørgensen
Besvaret af Jan Jørgensen på emne Hej Jeg ta...
Hej

De side 2-300 meter er på en jord- og grusvej. Nu da sneen begynder at smelte, ville jeg tjekke vejen, INDEN jeg kører ekvipagen det sidste stykke. Også pladsen foran rampen er jord/grus.

Havnen er desuden kendt for at sande til i indsejlningen i bestemte vindretninger. Derfor: også en tur ud på molen for at se, om man kan komme ud. Havnen har tidligere måttet bestille en gravemaskine for at få bådene ud, og man kunne gå tørskoet fra molehoved til molehoved.

Det er bestemt ikke sikkert, at det er sådan, når I kommer, men se jer for, før I kører det sidste stykke. Det er klart nemmere at vende oven for, end når I først er dernede.

Det er rigtigt, at pladserne syd for øen lige nu fisker godt (siger erhvervsfiskerne), men der er ikke afgørende længere, hvis man sætter i vandet i Rønne Havn på den nye rampe i den sydlige ende ved Øens Marinecenter.

vh

Jan Jørgensen
(Bornholm)

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046908 af
Takker mange gange..

Tid til at oprette siden: 0.191 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer