Hej Jeg ta...

• 's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046943 af
Besvaret af på emne Hej Jeg ta...
Eneste som sikkert har brisling onsdag morgen, er Bornholm Protein på Nexø havn. De har kasser med frossen brisling til agn, men kan også ha friske på lager. På aftenen bruker det å komme inn båter for å levere brisling til nevnte firma. Der bruker jeg å få et spann brisling for en øl.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
14 år 8 måneder siden #1046942 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Hej Jeg ta...
Du kan jo evt. tage med hjemmefra. KTC plejer at have dem frosne.

Knæk og bræk
Steen

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046940 af
Ring til Tejn Trawl og hør, Bent (56480370) plejer at sælge til TMB så han vil måske ud med hvor han får dem fra eller kan sælge dig dem

Knæk & Bræk

• Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046938 af
Hej alle
Tusinde tak for de mange indlæg,jeg tror jeg vælger Årsdale..Cilles hul lyder jo tiltagende og så derfra sydover så må vi se hvad der sker eller hvor langt syd det er nødvendigt at tage...i skal nok blive informeret om hvad der sker..
er der nogle der har styr på hvor jeg får frosne Brisling.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #1046936 af
Lidt om fiskeri ved Svaneke.

Ud for Svaneke fisker vi selv en del og der er gode muligheder, hvis man ikke kan/vil sejle ned forbi Dueodde til Bob / Silderyggen / Bakkerne.

Vi plejer at give Cille´s hul et forsøg eller to, og også ret ud for Svaneke når du når ud på 160 til 180 fod og udefter, hvor der kan fiskes op mod Listed.
Endelig er der jo også Stablen / Terrassen.
Ved havnen i Nexø i grejbutikken kan fiskernes gamle laminerede kort købes, de er delt ind i områder så man skal have nogle stykker, men de er gode at have som et suplement til Claus´s fiskekort. De koster nærmest ingenting.

Men det skal siges at vi selv måtte syd for Dueodde sidste år ved påsketid, da der var flere fisk dernede, men også mange flere både, og så er det jo klart at fangsterne er større.

Gem lidt fisk til os :-)

• Michael vindfeldt
  • Michael vindfeldt's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
14 år 8 måneder siden #1046934 af Michael vindfeldt
Besvaret af Michael vindfeldt på emne Hej Jeg ta...
Hej Leif
Vælg IKKE BODERNE

Jeg har for ca. 7 år siden ligget med min tidligere båd Jeannaeu 530 i Boderne.
Rampen er MEGET stejl, men jeg fik lidt hjælp af de lokale.
Men . . . Da båden efter 1 uge skulle op igen tilbød Havnefodgen Erhardt at hente en traktor med krog. God beslutning :-)Og en meget taknemmelig Michael

Min 2 liters Mondeo diesel havde ikke kunne får båden op, og det vel at mærke om sommeren.

Et godt råd, Årsdale eller Rønne havn har begge gode ramper. . .

Mvh.

Michael
Team Vindfeldt

Tid til at oprette siden: 0.196 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer