-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Drivfisker...
Drivfisker...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 2 måneder siden #1177207
af
Drivfiskeri efter flade.
Jeg var igår lørdag på vandet ved agersø efter flade. Det virkede ikke rigtigt og jeg havde ikke et eneste hug. Jeg forsøgte herefter et par andre steder. Efter et par timer blev jeg ringet op af en kammerat. Han lå og drev efter flade næsten hvor jeg lå et par timer før. De havde taget en 20 stykker og en hel del flere dagen før. Jeg susede ned til dem og fik en håndfuld hele skalrejer, som de fiskede med. Jeg så lige hvordan de monterede rejerne for ikke at der skulle være forskel. De smed dem bare i og lod stængerne blive i stangholderen til der var fisk. Jeg tog 2-3 drev 10-20 meter fra dem hele tiden. Jeg fik i alt 2 flade, mens de hev 6-8 stykker op på et drev. Herefter fik jeg ikke flere, mens de blev ved med at fange. Eneste forskel burde være at jeg drev med omkring 0,7 mil i følge gps og de drev nok 1,5. Jeg tror det skyldes at min båd er lidt tungere end deres?
Men kan det tænkes at den fart-forskel har gjort en så stor forskel i fiskeriet, eller har jeg bare været mere end uheldig?
Jeg var så heldig, at de var gavmilde og stak mig et par flade ekstra til aftensmaden
Tak for det gutter!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Drivfisker...
Tid til at oprette siden: 0.117 sekunder