Frits, som jeg læser dit indlæg, går det på at få kortlagt fiskeriet efter fladfisk i bugten. Det syntes jeg er et fint initiativ, som vil være ærgeligt at trække tilbage.
"Invitationen" fra GlostrupTrollingKlub.dk har intet med kortlægning af fiskeriet at gøre. Der er tale om en invitation til en fiskekonkurrence, som alle kan deltage i - også dem som ikke har grej og udstyr til at kunne opgive fangstpositioner på fiskene.
Invitationen kan også ses som en "teaser", så vi efterfølgende kan få nogle flere småbåde ud efter fladfisk i Køge Bugt, og dermed få kortlagt fiskeriet lidt. Det er jo i vores alles interesse, og her kommer dit initiativ på banen.
Jeg kan godt se, at indlægget fra GlostrupTrollingKlub.dk måske "tromler" lidt henover dit initiativ. Det har overhovedet ikke været hensigten, faktisk har arrangementet været undervejs et stykke tid, herunder at få en aftale med havnen, og en del "testture" for at finde ud af om de flade overhovedet kunne fanges i Køge Bugt.. Sidste testtur fandt så sted i søndags, og det var jo fangstrapporten fra denne tur, som ligesom satte skub i både din og vores fladfiskefeber (og mange andres for den sags skyld... kan fortælle, at der har være mere end 3.000 hits på vores hjemmeside alene i dag)
Jeg syntes helt klart at du skal komme tilbage på banen og fortsætte dit initiativ. Jeg mener dog ikke at indsamlingen af positioner skal ske til en konkurrence, men over en længere periode.
Jeg syntes også, at du skulle møde op til konkurencen den 26. september, så vi kan få hilst på hinanden, og måske få en snak hen over grillen, om hvordan indsamlingen af positioner bedst kan gribes an. GlostrupTrollingKlub.dk bidrager ihvertfald gerne med den - endnu lidt sparsomme - viden vi har om fladfiskeriet i Køge Bugt.
Hilsen
"Team Hejren"
GlostrupTrollingKlub.dk