-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Tager en t...
Tager en t...
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 3 måneder siden #1040255
af
Fire mand med 11 kg filet af en af de mest alsidige spisefisk overhovedet.
LÆKKERT.
Skal man så spise en familie på 4 af med fisk min. 1 gang ugentligt jf. Sundhedsstyrelsens anbefalinger så er der kun til ca. 3-4 middage pr familie. Hvad gør man så næste måned??
Hvis jeg selv kommer ud for lignende held så putter jeg dem også i fryseren og nyder hver en bid.
Tillykke med at heldet tilsmilede jer og i var dygtige nok - og ikke mindst delte successen med os andre. OG IKKE MINDST EN POSITION selv om det kan ændre sig en del meget hurtigt på denne tid.
Knæk og bræk til jer alle.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 3 måneder siden #1040253
af
Ja regnede med vi slap for de bemærkninger frem til vinterfiskeriet,måske vi skulle fiske med krogløsepirke og blink.
Mindre
Mere
-
-
Modtagne Tak: 0
-
-
15 år 3 måneder siden #1040252
af Filip Faurholm
Ja Nikolaj, desværre lever vi i JANTELOVENS hjemland.. især inden for lystfiskeri og sport,,, ses snart på vandet.
Filip "SALTY"
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 3 måneder siden #1040245
af
Er sgu også lidt træt af at læse hvordan "moralens vogtere" kaster sig over andre lystfiskere som har taget fisk med hjem til gryden.
Der er INGEN sammenligning mellem erhvervsfiskeriets og det rekreative fiskeris udnyttelse af den fiskeressource vores hav tilbyder !
Og så lad dog andre vurdere udfra egen etik, hvor meget fisk de har brug for.
Det er da fint at nogle sætter alt de fanger tilbage hvis det giver dem glæde, men for mig er det ligeså legitimt når nogen spiser alt hvad de fanger.
Det som er BELASTENDE er hele tiden at læse hvordan de "sidste dages hellige" vogter på andre lystfiskere og deres fangster. Vi er ikke alle ens, heldigvis.
Det bliver præcist som angivet nedenfor, bare sådan at folk holder tæt om hvad de har fanget for at undgå bøvl.
Nu praktiserer jeg både madfiskeri (også i større målestok) og C&R, har bl.a. lige udsat 19 af 21 helleflyndere jeg fangede i Norge samt mindst 20 torsk igår på sundet.
Men man kan da vende situationen om og diskutere dyre-etikken i at sætte en krog i kæften på en fisk bare for sjov. Skulle det være mere i orden end at
fange den for at spise den ?
Det er jeg ikke sikker på er nemt at argumentere hjem...
Lad os acceptere hinandens forskellige syn på fiskeri og udnyttelsen af ressourcen, så længe det foregår indenfor lovens rammer.
Fisker-hilsner
-
-
Emne forfatter
-
Gæst
-
15 år 3 måneder siden #1040242
af
hmm lidt mavesurt lyder det nu...... Ja indrømmet der gik da madfiskeri i det. Men efter talrige ture med beskeden fangst var det rart at få lidt fisk med hjem til fryseren. For blot at gøre regnskabet op så var vi 4 personer og i alt blev det til 11 kg fine torskefiler. Dvs omkring 3,5 kg pr person. Det bliver jeg sgu ikke træt af at tygge mig igennem! Tværtimod vil jeg nyde hver en bid mens jeg tænker tilbage på en herlig sommerafteb på sundet.
-
Forum
-
Hovedforum
-
SSK
-
Tager en t...
Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder