Det ville ...

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1037510 af
Besvaret af på emne Det ville ...
Så er det vel halv pris, når der ingen service er...????

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1037502 af
Jeg har lige talt med Bente (havnefogeden): der er ikke strøm, bad, eller noget... Surt når man nu har tænkt sig at tage derned i aften

Så jeg skal vist i den lune sovepose i aften....

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1037497 af
Ja. Min laksefeber faldt ikke efter mandagen. Jeg tror, at den steg 10 grader. MINDST. Ingen laks i båden. Jeg startede vest for bananen og trollede hele vejen ud mod 40m kurven. Og det var først derude jeg fik kontakt med laks. Èt godt hug på den ene downrigger. Den tog godt udløb og jeg startede med, at bjærge de nærmeste stænger. Med båden i tomgang fremad, kunne jeg overhovedet ikke rokke fisken, så resten af stængerne blev bjærget. Selvfølgelig da jeg skulle til, at fighte fisken, kastede den sig fri af vandet og mistede krogholdet. SURT!! Men det så fedt ud på det flade vand. Det blev ikke til flere kontakter og jeg tog forholdsvis tidligt ind til Klintholm "parkerings-helvede".

se evt. indlæg 8056

Jeg ankom fredag eftermiddag, hvor der stadig var plads til trailer og bil på den lille grus plads over for slæbestedet. Nogle vælger, at parkere deres sæt der. Og forståeligt nok, så bliver traileren da ikke stjålet. Men alligevel. Der kunne stå mange biler der istedet for og traileren er vel også forsikret. Jeg må indrømme, at det jeg så da jeg anløb Klintholm lystbådehavn mandag eftermiddag, chokerede mig. Der var henkastet biler og trailere overalt. Også de steder, hvor man ikke må parkere. Jeg parkerede selv på græsarealet uden for byen. Det tog mig rundt regnet 4 minutter, hver vej. Så det er ikke ligefrem meget fisketid der går spildt.

Jeg blev PISSED OFF, da jeg havde sat min båd i vandet søndag eftermiddag og erfarede, at der ikke var strøm og vand på broerne, samt toiletterne var låste. Jeg fik så at vide, at ejeren af havnen ikke havde betalt sine regninger. Mage til frækhed, nu kommer vi søde rare trollingtosser og smider lidt penge i kassen og så er der ingen service. Jeg var lidt skuffet.

Men efter, at have set mandagens respektløse parkeringer, var det ikke længere Klintholm havn jeg var skuffet over. Det var sku os selv.

Så kære fiskevenner og ligesindede trollingtosser. Mand jer op!! Det er sku lettere, at blive accepteret hvis vi opfører os ordentligt!!!!

Sea Cloud

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1037495 af
Vedrørende mandagens fiskeri: Startede med en fisk på 7,4 kg ved bananen kl. 07, sejlede dernæst til 40 meter kurven og fiskede indtil kl. 19:00 uden et eneste hug. Jeg havde også ihvertfald 10 "forkerte" streger på loddet (dvs. fisken flygtede), så de har helt sikkert været sky. I mere ruskigt vejr i sidste mandag, var der mange flere rigtige streger - og også flere hugvillige fisk! :-)

www.trawleren.blogspot.com

• Jørgen Peterson
  • Jørgen Peterson's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
15 år 7 måneder siden #1037490 af Jørgen Peterson
Besvaret af Jørgen Peterson på emne Det ville ...
Først tillykke til dig Jens og alle de andre der mandag fik fisk ved Møn/Rügen.
Vedr. "tossen" vi kan også kalde ham Mureren, var jeg så uheldig at komme samtidig med ham mandag morgen. Foran mig i køen holder 2 både og 1. båd holder et stykkefra rampen og er ikke lige klar med at køre frem. Så "tossen" der holder bag mig bryder ud af køen og kører frem. Hans kammerat der holder længere tilbage mente at det kunne han da også. Ham fik jeg da stoppet.Da jeg er klar meddeler jeg foran holdende at jeg kører frem for at holde isætningen igang, dette burde "tossen" måske også have gjort.
Nå men han fik da parkeret som beskrevet næsten på rampen og da jeg havde været uden for byen med min trailer, betalt havnepenge og kom tilbage for at klargøre det sidste i båden der var lagt over til vestbroen, og derefter sejlede ud, lå han da stadigvæk fortøjret ved broen, så mere travlt havde han da ikke.
Men alt ialt en rigtig dårlig oplevelse, og med den parkering og iøvrigt flere andre, feks. parkering foran røgeriets dør og lige over for ishuset, får vi alle et dårligt ry i Klintholm.
Det skal da nok ende med at vi når det nye slæbested kommer skal alle uden for byen og holde. Knæk og Bræk til alle.

• 's profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
15 år 7 måneder siden #1037482 af
Jeg var en af de heldige, der i går mandag havde taget en fridag, som kunne nydes ved Møn/Rügen i det pragtfulde stille vejer. Dagen startede dog lige med et "surt opstød" efter at have set, hvordan flere af trollingfiskerne stadig parkere meget alternativt. Værste eksempel var en sort WV firhjulstrækker (vist nok Sorrento), der mente, at han da skulle holde lige ved siden af rampen. At han så parkerede sin store trailer lige på tværs af den asfaltsti, der er anlagt rundt om havnen til turister og andre, så de kan gå der mens de spiser deres is mv. generede åbenbart ikke "tossen". Nu kunne han jo nøjes med at gå 10 meter for at komme til sin båd. Det er simpelthen for ringe og giver os alle et dårligt ry.
Nå til det mere positive og det denne klub handler om - Fiskeriet. Jeg og min bror skulle for første gang prøve at fiske laks med agn. Vi fiskede i den ene side med hhv. skaller og sild, mens den anden side fiskede med diverse blink/apex mv. Fiskeriet gik sløvt indtil kl. 17, hvor vi pludselig fik et trippelhug på 3 af de 5 stænger der fiskede med agn. Det startede på den nederste ca. 60 fod nede og derefter en i ca. 20 fod og derudover en "Tyv" i overfladen ca. 150 fod bag båden. Fiskene havde derfor helt sikkert set flere af de blinkende fristelser uden at fattte interesse for dissse. (måske pga. det meget stille vejer. Den ene stod desværre ret hurtigt af, hvorefter vi stod med hver sin. Min blev "placeret", mens min bror nød en fin fight med sin, der bl.a. præsterede flere spring ud af vandet. I nettet kom de begge til stor jubel. Sørens på 10,6 kg og min på 8,6 kg, så det satte lige prikken over i-ét på en fantastisk smuk dag. Foto af bror og laks på 10,6 (den lille kan ses i fangstrapporter). Med de bedste hilsener Jens
Bilag:

Tid til at oprette siden: 0.215 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer