Hej Spæn...

Mere
6 år 1 måned siden #1104072 af Bo Sørensen
Besvaret af Bo Sørensen på emne Hej Spæn...
Lige præcis Karsten, engagement og virkelyst er det vi har brug for, og positivitet.
Hvis vi alle finder de ingredienser frem, så skal vi nok få vendt skuden rundt.

Mvh Bo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104070 af kARSTEN Fuder
Besvaret af kARSTEN Fuder på emne Hej Spæn...
Godt skrevet Bo
Dejligt der er så mange der skriver her inde så må der også være en masse der brænder for at give en hånd med, dejligt for klubben, ja der er mange sure hoveder men det vil der nok altid være, tror klubben trænger til det nye luft som bestyrelsen har gang i, og ja vil man følge lidt med og brænder så meget for klubben kan man vel også finde til til at komme til klubaftner. ser frem til det nye år og alle de gode stunder vi får sammen.

Team WiKa
Karsten Fuder

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104066 af Bo Sørensen
Besvaret af Bo Sørensen på emne Hej Spæn...
Og BTW, så er jeg ikke medlem af bestyrelsen!
Jeg er valgt som supleant. Og jeg sagde helt firkantet på GF at jeg hellere end gerne afstod hvis andre var varme.
Det skal i hvert fald ikke være den post der afholder mig fra fra at komme med min mening.

Min post i klubaftenudvalget er ligeledes til overtagelse d. d. Hvis du eller andre skulle have lyst &#128578

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104064 af Bo Sørensen
Besvaret af Bo Sørensen på emne Hej Spæn...
Ja desværre er SGM gruppen for stor i klubben!

Alle må spørge om alt mellem himmel og jord. Hvilket jeg ikke kan ændre på. Men jeg kan i hvert fald give svar på tiltale når spørgsmålene eller kommentarerne er holdt i en tone der passer bedre i forum på FB for teenagere.

Du har fuldstændig ret i at det er bekymrende at medlemstallet falder. Det jeg hører blandt de bådfolk jeg kender som ikke er medlem er, at det blandt andet skyldes den nedladende, og til tider direkte ondskabsfulde tone der hersker.

Jeg for mit vedkommende har tænkt mig at tage til genmæle hver gang jeg falder over det.

Og ja, jeg mener helt firkantet at hvis ikke man kan afse tid til at komme i klubben, så er interessen nok ikke så stor.

Indflydelse koster en indsats! Sofakrigere er der nok af.

God Påske
Mvh Bo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104060 af Stein
Besvaret af Stein på emne Hej Spæn...
Halløj derude

Endnu en sur gammel mand melder sig på banen - forstår man tilhører gruppen af SGM når man stiller spørgsmål til klubbens ledelse og dennes håndtering af åbenhed.

Jeg har en arbejdstørn der ind i mellem gør, det ikke er muligt at deltage i klubaftner i måske et halvt år, andre kan være udsendte, syge, eller hvad med de ordblinde der skal have ekstra tid, elle måske læst op, skal de holde læsestue ovre i det ene hjørne. Nej – alle bør og skal selvfølgelig have mulighed for at læse referat fra generalforsamlingen i ro og mag. At det ikke er praktisk muligt at deltage på klubaftner, er ikke ensbetydende med man ikke har interesse for klubben.

Nedenstående sakset fra, Håndbog i foreningsarbejde.

Referatet bør færdiggøres hurtigst muligt efter generalforsamlingen, og det bør underskrives af såvel referent som dirigent, så man er sikker på, at der er enighed om, hvad der blev besluttet. Når det er sket, bør det offentliggøres, så alle medlemmer i foreningen har mulighed for at læse det.

Med en forening dækkende så stort et geografisk område som vores, bliver det svært at leve op til ovenstående med nuværende beslutning.


Jeg har ikke set en officiel meddelelse fra foreningen, hvor nyhedsformidlingen er skiftet fra hjemmesiden til FB. At man ikke er med på FB kan have mange årsager, og behøver nødvendigvis ikke bero på manglende evner, der kan læres på en klubaften.

Da jeg blev medlem af FTK var vi mere end 1000 medlemmer, som jeg har forstået det er vi nu nede på ca. 700, dette har selvfølgelig flere årsager, nogle kan vi ikke ændre på, men det vi kan ændre på, er vores attitude, hvor det tilsyneladende ikke er tilladt at stille spørgsmål, uden at skulle kaldes skældsord (læs sure gamle mænd SGM). Det ville være klædeligt for bestyrelsen at forklare, argumentere og indgå i dialog i stedet.

HUSK: Selvom det er frivilligt arbejde, er bestyrelsen til for medlemmerne og ikke omvendt.

Venlig hilsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 1 måned siden #1104059 af Bo Sørensen
Besvaret af Bo Sørensen på emne Hej Spæn...
Hej Georg

Skal vi ikke se at komme videre fra denne “hvorfor er bestyrelsen mod medlemmerne” dagsorden? Vi har behov for positivitet, og ikke mere af mistro og sure gamle mænd attituder (ikke møntet på dig).
Medlemmerne står ikke ligefrem i kø, og det er dødtræls med det sædvanlige brokkeri over at “ikke alle er på sociale medier”. Nej det er de ikke, og derfor går de glip af en masse, men det er et personligt valg de så har truffet. Klubaftenudvalget arrangere gerne en “kom på FB” aften.

Gider man ikke møde op i klubben for at læse referater, ja så har man nok heller ikke den store interesse.

God Påske til alle&#128578

Mvh Bo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.239 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer