Baystar Hy...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
9 år 1 måned siden #1093963 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Baystar Hy...
Tak for det gode råd :)

Som jeg læser jeres svar, så er det Mavimare jeg skal ud og købe

God påske til alle

Morten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
9 år 1 måned siden #1093933 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Baystar Hy...
Jeg har skiftet fra Baystar til Mavimare da den blev utæt. Ingen tvivl om at Mavimare kører bedre. Den har også de rigtige kvalitet slanger med fra fabrikken. Navisco har lagt denne video ud, hvor man kan se hvordan den kører

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Søren Frederiksen
  • Søren Frederiksen's profilbillede
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
9 år 1 måned siden #1093932 af Søren Frederiksen
Besvaret af Søren Frederiksen på emne Baystar Hy...
Allerførst - tillykke med din nye båd.

Hvis den drejer motoren helt ud til siden, når du slipper rattet, skal der allerførst justeres på det lille kavikationsror, der sidder på motorbenet lige over propelleren. Båden skal kunne justeres til st rende næsten lige ud.

Når det så er sagt, kommer du ikke udenom hydraulisk styring på den lange bane. Styringen går lige let eller stramt ved alle hastigheder og flytter sig ikke en millimeter når du slipper rattet. En komplet løsning kan erhverves for omkring 4000 kr hvis du selv kan montere den - og det er ikke raketvidenskab. Jeg har selv en baystar men hvis jeg skulle vælge om, ville jeg finde en, der går lidt lettere i rattet.

Mvh
Søren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
9 år 1 måned siden #1093931 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Baystar Hy...
Har selv Baystar , men ved udskiftning i dag, ville jeg helt klart vælge NaviMare - sælges af Navisco

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #1093930 af Peter Sørensen
Besvaret af Peter Sørensen på emne Baystar Hy...
Jeg har en Crescent med NFB styring. Det virker fint mht at man kan slippe rattet uden at båden drejer. Så på den måde dækker det system dit behov.
Du slipper dog ikke uden om at et kabel-baseret styresystem er noget tungt i det, og føles bare ikke nær så lækkert som hydraulisk - faktisk er jeg netop ved at skifte til hydraulisk styring. Godt nok et Mavimare system, men jeg tror også at du i længden vil blive mest tilfreds med hydraulisk styring.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 1 måned siden #1093929 af Thorvald nielsen
Besvaret af Thorvald nielsen på emne Baystar Hy...
Jeg sejler selv en Ryds 620 gts med en 150 hk. motor og jeg har Baystar og det virker super godt

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer