Trækdyr m...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
10 år 9 måneder siden #1078205 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Trækdyr m...
Mange tak for jeres input, nedenstående slæde holder nu i min indkørsel og venter på at jeg får ferie på fredag :)

Wrooom :)
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #1078130 af Tonny Soltau
Besvaret af Tonny Soltau på emne Trækdyr m...
Der er ingen tvivl om at 4Motion 4WD baseret på Haldex koblinger, som du finder i VW (og Volvo m.m) er effektive og nemme at anvende. Har den trækkende bil samtidig nok egenvægt og motorkraft er det ingen sag at få de fleste både op.

Det optimale 4-hjulstræk skal dog, efter min mening, helst have reduktionsgear - hvis næseborene skal skånes for lugten af brændt kobling.

Reduktionsgear giver dig meget bedre kontrol når der skal trækkes tungt på stejle ramper. F.eks. den gamle Helsingør. Kombinerer du det med en model med manuelt spær på alle fire poter kan du køre op ad ramper med brun sæbe på :-)

Det behøver ikke nødvendigvis være dyrt at vælge en 4wd med reduktionsgear. Suzuki Grand Vitara er et godt eksempel på en "billig" 4-hjulstrækker med reduktionsgear.

Ellers skal du ty tl klassikerne: Mitsubishi L200, Grand Pajero, Nissan Terrano, X-trail eller Toyota Landcruiser.

NB! Jeg savner stadig min gamle Terrano 2,7 :-(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #1078121 af Morten
Besvaret af Morten på emne Trækdyr m...
Har 4motion på min Transporter og den trækker næsten hvad som helst op uden problemer. Den styre selv når 4 hjulstrækket skal slås til. trak en 1800kgs trailer op fra boderne hvor håndbremsen på traileren ikke var sluppet. rampen er så stejl så alt hvad der lå omme bagi trillede ned mod bagsmækken

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kristian Carøe (Team Emilie)
  • Kristian Carøe (Team Emilie)'s profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
10 år 9 måneder siden #1078115 af Kristian Carøe (Team Emilie)
Besvaret af Kristian Carøe (Team Emilie) på emne Trækdyr m...
Ny type firhjulstræk. Er der så nogen der har erfaringer med den nye type firhjulstræk. Fx Mazda CX-5 har jo ikke permanent forhjultræk eller noget man selv kan styre. Hvis den mister greb på forhjulene kan den overføre op til 50% trækkraft til baghjulene. Det må andre biler også have (aner ikke hvad den type hedder) men hvordan fungerer det på rampen? Er det ok, eller er firhjulstræk med manuelt lavgear det eneste der virker?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #1078088 af Tonny Soltau
Besvaret af Tonny Soltau på emne Trækdyr m...
Pajero 2,8 TDI med 125 hk var på alle måder en glimrende model - og hestehoveder bedre end den tidligere 2,5 turbodiesel.

Specielt 5-dørs GLS versionen, der var uændret karrosserimæssigt, i de fleste modelvarianter.
hold dig fra 3-dørs versionerne. De tidlige Pajero 3-dørs modeller (bl.a Dakar m.m.) blev desværre "snittet" en del til i bagenden af danske karosserifabrikker for at kunne leve op til gulpladekravene.

Får du en bagskade i en 3-dørs Pajero vil du desværre opdage at den er "made in Denmark"

Kan du finde en 5-dørs 2,8 GLS uden rust, gerne med undervognsbehandling, får du en af den tids bedste trækkere. Tjek gerne at den ikke har været brugt til hård terrænkørsel. Det sætter sine spor.

Jeg er nok lidt farvet efter mange års ansættelse i koncernen med de tre diamantet på fronten!

Som et lille kuriosum kan jeg fortælle dig at Prinsesse Nathalie fik i sin tid én som hestetrækker, mens jeg var hos den danske Mitsubishi importør. Den var hun vist ret glad for.

Men den kostede hende jo heller ikke noget at køre i :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #1078084 af Bo Stolborg
Besvaret af Bo Stolborg på emne Trækdyr m...
Hade engang en Pajero 2,5 diesel, der var problemer med: Gearkassens bundleje, Bladfjedre bag knækkede, Giverne til ABS sensor rustede væk, servo styrings pitman arms lejer, samt en del rust, men fremragende kører egenskaber.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.236 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer