Pajero 2,8 TDI med 125 hk var på alle måder en glimrende model - og hestehoveder bedre end den tidligere 2,5 turbodiesel.
Specielt 5-dørs GLS versionen, der var uændret karrosserimæssigt, i de fleste modelvarianter.
hold dig fra 3-dørs versionerne. De tidlige Pajero 3-dørs modeller (bl.a Dakar m.m.) blev desværre "snittet" en del til i bagenden af danske karosserifabrikker for at kunne leve op til gulpladekravene.
Får du en bagskade i en 3-dørs Pajero vil du desværre opdage at den er "made in Denmark"
Kan du finde en 5-dørs 2,8 GLS uden rust, gerne med undervognsbehandling, får du en af den tids bedste trækkere. Tjek gerne at den ikke har været brugt til hård terrænkørsel. Det sætter sine spor.
Jeg er nok lidt farvet efter mange års ansættelse i koncernen med de tre diamantet på fronten!
Som et lille kuriosum kan jeg fortælle dig at Prinsesse Nathalie fik i sin tid én som hestetrækker, mens jeg var hos den danske Mitsubishi importør. Den var hun vist ret glad for.
Men den kostede hende jo heller ikke noget at køre i