Kan I garv...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 7 måneder siden #1004348 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan I garv...
Dette er købt Rungsted fiskeri og fritid, for ca 5 år siden. Virker stadig, selv krogene er de samme! Krogvalg er en smagssag, men den øverste - syntes jeg skal være kortskaftet - således at filetten monteres længst fremme på taklet. Den nederste krog skal være god - da det er her de altid bider!<br>
Dette monteres på en let 8 fod stang (model ostehøvl) fastspolehjul og 0,25 line - og så gælder det bare om at have det sjovt! Fisker kun med 1 stang på hver downrigger - det gør det hele lidt sjovere!
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 7 måneder siden #1004316 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan I garv...
Tak til bamse, Claus og peter for tipsene. Jeg og evt. andre læsere af "Forum" skal nok få glæde af dem.<br>
Mvh - Hugo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • peter michael ibsen
  • peter michael ibsen's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 7 måneder siden #1004297 af peter michael ibsen
Besvaret af peter michael ibsen på emne Kan I garv...
hej, jeg bruger de små scotty pro grip - de er også fremragende til køge bugt - du kan sætte dem helt bagerst og makrellen skal nok udløse den.<br>
hilsen<br>
peter<br>
team nauta

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 7 måneder siden #1004295 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan I garv...
jeg sætter dem også yderligt i en scotty pro grip. MEN jeg er blevet anbefalet at bruge den lille klemme af pro grip serien - her kan man sætte linen helt i bund og makrellene kan sagtens trække den fri.<br>
Jeg mener dog at kunsten ligger gemt i hvordan man skærer sin filet - den skal ikke snurre rundt og den SKAL vrikke med halen. Brede eller smalle er underordnet bare den er blank.<br>
Og så skal der side en krog løst svævende omkring 3-5 cm fra halen, da 99 ud af 100 har den nedereste krog i kæften.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 7 måneder siden #1004293 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Kan I garv...
ja du skal sætte den så yderligt som mulig ellers kan fisken ikke trække den ud af klemmen !! og det er en alm. scotty klemme med gule kæber :P Knæk&Bræk :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 7 måneder siden #1187903 af ukendt bruger
Kan I garv... blev oprettet af ukendt bruger
Kan I garvede makrelfiskere fortælle mig hvorledes I sætter klemmen / hvilken klemme i bruger ved trollinfiskeri efter makrel. Jeg har haft rimeligt held med mit makrelfiskeri i Øresund på det sidste, men ikke som de 20 - 30 stykker man læser om her i Forum. Jeg har prøvet med sædvanlige agn typer, men et problem er at " mine " makreller sjældent udløser klemmen, og det er svært at se nå der er makrel på krogen. På forhånd tak. - Hugo<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.210 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer