Billeder i...

  • Jørgen Müller
  • Jørgen Müller's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
6 år 1 måned siden #1103910 af Jørgen Müller
Besvaret af Jørgen Müller på emne Billeder i...
Funktionen er upgraderet her til morgen, men kan ikke umiddelbar få mine samsung billeder til at vises rigtigt, er der en med en apple tlf. der vil lægge et billede op i portræt mode?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jørgen Müller
  • Jørgen Müller's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
6 år 1 måned siden #1103894 af Jørgen Müller
Besvaret af Jørgen Müller på emne Billeder i...
Hej igen

Funktionen Jpeg.ApplyOrientation understøttes ikke af modulet på serveren, så har skrevet til support og spurgt, om modulet er for gammelt, da funktionen først blev tilføjet i version 2.9.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kristian Carøe (Team Emilie)
  • Kristian Carøe (Team Emilie)'s profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
6 år 1 måned siden #1103893 af Kristian Carøe (Team Emilie)
Besvaret af Kristian Carøe (Team Emilie) på emne Billeder i...
Ok, super Jørgen...
Så er du nok på rette spor ::
Du må endelig sige til hvis du skal have hjælp til noget oversættelse. Det er det mindste jeg/vi kan hjælpe med :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jørgen Müller
  • Jørgen Müller's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
6 år 1 måned siden #1103892 af Jørgen Müller
Besvaret af Jørgen Müller på emne Billeder i...
Hej Kristian

Nej og ja, blev først tilføjet i 2015 eller 16. Sad og legede med det i går, og på mit sidste billede er der exif data.

Har også fået en indstilling som hovedsagelig skulle hjælpe Apple produkter, men var for træt i går til at fortsætte.
Skrev til support og fik rimelig hurtig svar selv om engelsk ikke er mit bedste:)

Der sker noget men indtil det virker er det kun i forum.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kristian Carøe (Team Emilie)
  • Kristian Carøe (Team Emilie)'s profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
6 år 1 måned siden #1103891 af Kristian Carøe (Team Emilie)
Besvaret af Kristian Carøe (Team Emilie) på emne Billeder i...
Hej jørgen
Er der ingen EXIF data tilbage på nogle af de billeder der ligger på serveren? Når man læser dokumentationen på de komponenter så virker det da umiddelbart til at de godt kan håndtere EXIF data?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jørgen Müller
  • Jørgen Müller's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
6 år 1 måned siden #1103878 af Jørgen Müller
Besvaret af Jørgen Müller på emne Billeder i...
Når man læser hvad i skriver lyder det jo meget nemt, så jeg må være et fjols når jeg ikke kan finde ud af det-: så hvis i ved hvordan det gøres, så er jeg meget taknemmelig for al den hjælp jeg kan få.

Lidt info:
Billeder indeholder EXIF data og en af atributterne er orientation, der fortæller hvordan billedet skal vende. Det betyder at når i åbner billeder på mobilen eller tabletten eller hvad i nu bruger hvor en af indstillinger er sat til AUTO-rotation så vil billedet altid vende rigtigt.

Det kan man ikke på nettet.

På hjemmesiden bruger vi en komponent til at uploade billeder med, ASPupload der henter billedet på din computer og gemmer det i hukommelsen på serveren. Så bruger vi ASPjpeg til at beskære billedet og tilføje lidt skarphed, før vi gemmer det på serveren.
Her kommer problemet for disse komponenter fjerner alle EXIF og IPCT data der er tilknyttet billedet, så nu bliver billedet vist som det er taget::

Jeg kan godt skrive code der vender ALLE billeder 90 eller 180 grader, men det gør jeg ikke:D

Jeg har heller ikke kunne finde en indstilling til HTML koden der bruger orientation tagget til at vise billeder rigtigt så billedet skal vendes på en eller anden måde inden det bliver gemt på serveren.

Håber ikke det blev for langhåret.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.205 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer