hej alle<b...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 2 uger siden #1002975 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne hej alle<b...
Hej Per<br>
<br>
Du har ganske ret i din formodning, idet jeg var i Hvidovres klubhus her i formiddags og det viste sig at "vores" pensionister var redningsmændene, så jeg har sakset fra Hvidovre lokal avis flg. artikel:<br>
<br>
Fiskere fangede Falckmand i nød:<br>
<br>
42 torsk, 350 sild og ét stk. Falckmand i havsnød var udbyttet, da Hvidovre Lystfiskerforening drog på havet i det gode skib "Teisten" ud for Rungsted Havn tirsdag i sidste uge.<br>
- Da vi efter at have fisket sejlede ind i Rungsted Havn, blev skipper Bent Pedersen kaldt op på radioen med besked om, at Søværnets Operative Kommando havde fået et nødkald. Skipper vendte båden og gik til havs igen og sejlede efter en lille prik i det fjerne. Da vi kom nærmere udsendte den forliste røgsignaler, og vi så nu en mand stå i stævnen af sin båd, som var ved at synke, fortæller Ib Frøby fra Hvidovre Lystfiskerforening.<br>
- Vi fik ham hurtigt ombord, og gav ham tørt tøj på. Han fortalte, at han var ude at "trolle" (brug af flere stænger samtidig, red.), da båden sejlede ind i noget fiskergarn, der ikke var markeret korrekt, og båden vendte rundt, og han mistede stænger, hjul, fangst og mobiltelefon, men - som han sagde - han reddede livet, siger Ib Frøby.<br>
Fiskeren, Jørgen Fehmerling fra Nestors Allé, forsøgte forgæves at skære sig fri. Selv siger han:<br>
- Båden gik ned under mig, så jeg skyndte mig at hoppe i vandet for ikke at blive trukket ned. Derfor nåede jeg ikke at kalde efter hjælp på hverken min VHF-radio eller mobil. Jeg nåede at få fat i en signalpistol, som jeg affyrede. Derpå gik der 20 min., og så kom Teisten med hjælp, siger han. <br>
Heldigvis havde han haft det rigtige tøj på - en overlevelsesdragt - og redningsvest, der bevirkede, at han kunne modstå det 4,5 grader celsius varme vand. Han drak Ib Frøbys sidste varme kaffe og var meget glad. <br>
- Det viste sig, at fiskeren kom fra Hvidovre Havn, og at han er ansat hos Falck, siger Ib Frøby.<br>
Fiskerne og Falckmanden nåede sikkert til Rungsted Havn, og samme dag blev Jørgen Fehmerlings båd hævet op af vandet - for at blive gjort sødygtig igen - af en lastvogn fra Rungsted Bådværft. terf<br>
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
19 år 2 uger siden #1002972 af Peder Jensen
Besvaret af Peder Jensen på emne hej alle<b...
Hej Per...<br>
Ja det er korrekt...Men jeg vil ikke komme ind på hvem det er her uden samtykke fra vedkommende,måske han selv vil komme ind her?<br>
Men jeg kan oplyse at mand og båd kom med en turbåd ind...<br>
<br>
Vi ses.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 2 uger siden #1187451 af ukendt bruger
hej alle<b... blev oprettet af ukendt bruger
hej alle<br>
<br>
er der nogen som kan be eller afkræfte at der skulle være kæntret en småbåd i øresund v/hveen i tirsdags uge 14 og måske vi kunne høre lidt om oversagen, så vi kan lære af hinanden på godt og ondt ;-) det skulle efter sigende være en turbåd fra rungsted der bjerged ham og at det var en brandmand der haved sejlet den. det jeg er orinteret om er at rigger kuglerne var gået i et garn og der med trukket båden baglæns ned ?????<br>
<br>
<br>
mvh per lassen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.206 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer