En dags op...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
18 år 11 måneder siden #1003161 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne En dags op...
EFTERLYSNING:DA VI HAR HAFT TYVE PÅ TÅRS HAVN NATTEN MELLEM DEN 5-6 MAJ PRØVER VI HER IGENNEM AT EFTERLYSE EN YAMAHA 60HK MOTOR DER HAR NR:F60 AET-L TYP 69W-L 403409. HAR DU OPLYSNINGER DER KAN BRINGE DEN FREM ER DER EN DUSØR TIL DIG PÅ 2000KR. HAR DU OPLYSNINGER KAN JEG KONTAKTES PÅ TLF.54931287 ELL.40591287.<br>
PÅ FORHÅND TAK

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1001806 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne En dags op...
Jeg sejler aldrig uden min "start booster" med indbyggede startkabler, købt i Harald Nyborg for Kr 298,-. (Jeg har prøvet situationen)<br>
Den har desuden indbygget lampe og udtag til cigarettænder.<br>
Der kan være mange årsager til at man pludselig ingen strøm har !! (dårligt batteri,tændt for GPS - ekkolod under opankring m.m)<br>
<br>
Mvh<br>
<br>
Lars

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1001805 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne En dags op...
Hvad med at monterer en top/ankerlanterne, så er der jo kun en lampe der forbruger strøm?<br>
I øvrigt synes jeg et indlæg som Bo Andersens, måske skulle have været placeret under opslagstavlen f.eks. Da det vel er relevant for hele småbådsfolket!<br>
<br>
Mvh<br>
Henning

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1001802 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne En dags op...
det med at skille lanterner af er sikkert en god ide og hvis det ikke er lovligt så er det underligt at CRESENT ikke har lavet denne adskillelse fra starten da det er dem der har bygget båden man vil jo ikke normalt gå ud fra at et båd firma laver noget ulovligt. men tak for rådet vi er igang med en løsning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1001801 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne En dags op...
Må man opfordre til at du skiller dine lanterner i to afbryddere, således at du kan tænde top og agterlys for sig og side lysende for sig. Det betyder halvt strømforbrug, og så er det pludseligt også lovligt. Du må nemlig ikke have dine sidelys tændt med mindre du gør fart gennem vandet. Måske det er tid til en nu omgang ... "El i båden" kursus.?.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1187036 af ukendt bruger
En dags op... blev oprettet af ukendt bruger
En dags oplevelser ud over det sædvanlige som giver noget til efter tanke<br>
I dag var Erik og jeg på fladfiske tur i den nordlige del af øresund og det var ialt en rigtig dejlig tur ( mere under fangst rapporter) vejret var godt men gråt og havet næsten spejl blankt så vi hygge fisked efter flade<br>
På grund af det grå vejr så tændte jeg lanterne på båden og tænkte ikke mere om dette før vi skulle hjem for her kunne jeg ikke starte motoren nul strøm på batteriet og det var ganske uforstålig over for indtil vi så at lanterne var tændt de brugt ca 25 Watt hver så det var 100 watt havde brændt i nogle timer det kunne mit batteri ikke klare så nu ingen strøm <br>
efter et par opringninger fik jeg hjælp fra Dennis "Splinten" som kunne forklare mig hvordan vi skulle bruge den snor der fuldte med til motoren for vi havde prøvet snoren starten men uden held og det viste sig at det var heldigt at vi var 2 mand ombord for ellers havde det ikke lykkes.<br>
så på den næste tur har jeg enten en ekstra mand med eller et ekstra batteri med.<br>
for den er en grim oplevelse at ligge der ude når det er ved at blive mørkt.<br>
<br>
Husk at tjekke strømmen eller få lavet en ordning der kan styre 2 batterier<br>
det bliver lavet nu "man bliver så klog af skade" siges der<br>
<br>
Fangster på turen kort:<br>
Erik 8 Rødspætter,1 issing,1 Rød knorhane og 2 torsk<br>
Bo 4 Rødspætter og 1 torsk<br>
KNÆK & BRÆK Bo<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.191 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer