Hvor tung ...

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1001762 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hvor tung ...
En lodddesnor fra spidsen af downriggeren - Gætter jeg!<br>
MEN 45 grader - syntes jeg er i overkanten - for nu gik spørgsmålet jo på de hjemlige farvande (med 2 liner - og sandsynligvis UDEN flasher/dodger). I DK og generelt - mener jeg at man skal sørge for maksimum at Wiren svinger 30 grader bagud i forhold til at hænge lige under båden! Dette hænger naturligt sammen med at jo mere wiren er bagud - jo mere går den på tværs når man drejer båden! Og så ender wiren i motoren, hvis man drejer i bølger - uden at der er fart nok i båden! Derfor jo tungere lodder - jo mindre udsving af wire - og en båd der er meget nemmere at styre (ISÆR I BØLGER). Derfor bruger jeg minimun 5kg lodder ved alm fiskeri - I simris Med 3 stænger på hver bruges 7 KG.<br>
Jeg syntes derfor at man bør prioritere en båd/grej der er nemmere at styre, fremfor at lodderne er nemmere at trække op;-)<br>
Knæk og bræk<br>
Jaltoft

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1001761 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hvor tung ...
Bo Andersen skriver din wire skal være 45 grader bagud når du troller. Jeg forstår ikke hvad der menes med 45 grader, i forhold til hvad.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1001756 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hvor tung ...
4 til 5 kg er godt her hjemme og jeg ved at flere også bruger 5 kg i sverige selvom flere nok vil mene at 7 kg er bedst men 4 til 5 kg her hjemmme er et godt valg husk at din wire vil være ca 45 grader bagud når du troller med mindre du kun troller 10 - 15 fod nede.<br>
knæk og bræk <br>
Bo<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1001752 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Hvor tung ...
jeg bruger en på 4kg i vores hjemlige vande og det virker fint også med 2 stænger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1187016 af ukendt bruger
Hvor tung ... blev oprettet af ukendt bruger
Hvor tung skal kuglen være på downriggeren, når den skal holde to liner ?<br>
<br>
Jeg har kun én vægt til min downrigger, den vejer nok et par kilo. Når jeg stacker en line, trækker den wiren langt tilbage, og jeg er lidt bange for, at den skal gå ind i skruen, når jeg drejer.<br>
<br>
Jeg fisker mest i Køge bugt, altså ned til 20-30 fod.<br>
<br>
Vægten skal bare kunne holde til den dybde, jeg er ikke interesseret i at købe 10 kg, som virker alle vegne, den skal jo også trækkes op igen.<br>
<br>
Venlig hilsen<br>
Anders

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer