Wireskift ...

Mere
19 år 6 måneder siden #1001698 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne Wireskift ...
Hej Bjørn<br>
Når jeg ønsker at lave en 'frisk' montering af loddet på wiren, bruger jeg bare en ganske alm. lille kovs, som jeg sætter en kraftig springring i, lægger wiren omkring og monterer to små kobber wirelåse på. Disse wirelåse klemmer jeg sammen med en ganske almindelig bidetang. Det er en meget simpel løsning, og jeg har endnu aldrig mistet et lod.<br>
Knæk og bræk <br>
Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1001693 af ukendt bruger
Besvaret af ukendt bruger på emne Wireskift ...
På mine scotty var der henholdsvis 140 fod og 160 fod jeg har lige skiftet<br>
og sat ca 180-200 fod på hver <br>
Vedr. Tang kan man bruge en almindelig kabeltang <br>
jeg har dog selv måtte låne en <br>
du kan også bruge Canons wirelåse der behøver du ikke tang til dem har jeg <br>
blandt andet liggende som reserve fordi man næsten aldrig har en tang ved hånden når der er behov for det <br>
Jeg håber du finder en venlig sjæl som har en tang du kan låne<br>
MVH Bo<br>
<br>
<br>

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • ukendt bruger
  • ukendt bruger's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
19 år 6 måneder siden #1186992 af ukendt bruger
Wireskift ... blev oprettet af ukendt bruger
Wireskift talurittang.Skal skifte eller afkorte wiren på mine scottys og tænker om klubben er i besiddelse af en sådan tang, vil jo helst gøre det ordentligt og ikke svine miljøet til med mine dyre lodder.Hvis ikke klubben er i besiddelse af on. så var det måske at indkøbe en sådan til værkstedet.Iøvrigt<br>
hvis der er nogen der ved hvor meget wire der egentlig er på en scotty pro pack vil jeg også meget gerne vide det.Er jo ikke sikkert at man behøver at skifte det hele bare fordi de første meter krøller lidt, hvad dette så end skyldes.Hilsen "team viknes" Bjørn.:-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.169 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer