Hej Har la...

Mere
10 år 1 måned siden #1088085 af teddy attle
Besvaret af teddy attle på emne Hej Har la...
hej rune:B har du nogle fine billeder af din fine båd.mvh teddy

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #1088078 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hej Har la...
Dejlig historie ::

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Søren Melby Andersen Team Arbejdssky
  • Søren Melby Andersen Team Arbejdssky's profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
10 år 1 måned siden #1088077 af Søren Melby Andersen Team Arbejdssky
Besvaret af Søren Melby Andersen Team Arbejdssky på emne Hej Har la...
Tak for en god fiskeberetning og tillykke med en fed båd og et par fine fisk. Mvh Søren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #1088075 af Helmuth
Besvaret af Helmuth på emne Hej Har la...
Lækkert med sådan en beretning, lad os få flere af den slags.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Peter Andersen (Mjølner)
  • Peter Andersen (Mjølner)'s profilbillede
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Mere
10 år 1 måned siden #1088073 af Peter Andersen (Mjølner)
Besvaret af Peter Andersen (Mjølner) på emne Hej Har la...
Rune
Føler virkelig begejstringen og iveren du ligger i dette fantastiske fiskeunivers.
Tillykke men det fine skiv og godt at det hele virker.
Klø bare på efter nye PR og BR etc, vi elsker at høre gode fiske historier uanset fangsten.
Knæk og bræk
Mvh

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Rune
  • Rune's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
Mere
10 år 1 måned siden #1170613 af Rune
Hej Har la... blev oprettet af Rune
Hej
Har langt om længe fået min båd færdig og indrettet til trolling. Båden er en Bredgaard 24 med en Evinrude e-tec på 300 hk monteret på en bracket da båden oprindeligt var med indenbordsmotor. Båden går ca 30 kn i marchfart og opfører sig meget fornuftigt.
Var i forrige uge på jomfrutur både bådmæssigt og trollingmæssigt og har ialt været ude 3 gange.
Første tur gik ud fra Klintholm. Vi sejlede kun til bananen, men vi fik sat grejet, testet radaren og alt det andet elektronik man som lystfisker ikke kan undvære:-)
Vi fangede ikke noget men lærte alligevel meget.
Anden tur gik til 40 meteren fra Klintholm. Sejlede ud ved 8 tiden som nogle af de sidste.
Ankom ca 40 minutter senere til 40 meteren. Vi fik sat grejet, 2 stænger i 65 fod på riggen med den stive efter flasher. Stackede 2 stænger i ca 45 fod og fik sat 4 stænger på paravaner med guppy vægte og dipsy. 30 minutter senere gik nederste stang. Så fik vi travlt, ryddede det hele, mens laksen brød overfladen 2 gange med høje spring. Da jeg så endelig tog stangen var laksen røget af, øv.
Satte grejet igen, loddede masser af fødefisk og prøvede at trolle i nærheden af det ret tydelige strømskel der var. Efter et par timer gik samme stang og denne gang ryddede vi kun den ene side. Da jeg tog stangen var der stadigvæk fast fisk for enden. Laksen var ikke ret stor, men for en nybegynder var det drømmen der gik i opfyldelse. Fighten gik hurtigt og den blev nettet sikkert. Fiskede vejede 4.5 kg og smagte fantastisk.
Dagen efter var min sædvanlige fiskemakker og jeg igen på vandet. Denne gang forlod vi Klintholm kl 6.30. Fladt vand og flot solopgang, kunne ikke blive bedre og vi havde begge en tro på at dagen nok skulle byde på laks.
Der var igen en del fødefisk på loddet, men de stod meget dybt, mellem 60-100 fod. Vi satte grejet og hørte på kanal 72 om spredte fangster. Efter nogle timer gik stangen sat på en paravane med 28 gr guppyvægt med et grizzly spoon, total overraskende da alle fødefisk stod dybt og pga at de fangster vi hørte alle var i dybden. Den tog straks 150 fod af hjulet. Vi ryddede det hele da vi denne gang godt kunne fornemme at dette både var BR og PR, og den skulle ikke mistes. Fighten var fantastisk, gode stærke udløb i dybden. Jeg tog det stille og roligt og lod fisken bestemme farten. Fisken blev nettet på fornemmeste vis og herefter udbrød der en sindssyg jubel i båden med hop på stedet:-)
Fedt fedt fedt, rigtig fed oplevelse og en af dem jeg aldrig vil glemme. Fisken blev vejet og vægten stoppede på 9.6 kg og var hermed ny og i skrivende stund eksisterende BR og PR.
Så har for alvor fået laksefeber og tager snarest muligt ud igen...kan simpelthen ikke lade være:-)
Mvh
Rune

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.218 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer