skovshoved...

  • Jimmie Johansen
  • Jimmie Johansen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
8 år 1 måned siden #1098525 af Jimmie Johansen
Besvaret af Jimmie Johansen på emne skovshoved...
Så vil jeg lige runde denne af. jeg har i dag prøvet rampen med min ford Mondeo 2.2 tdci med 200 hk og smølfen en campion 622 med trailer 2000 kg. kan kun sige røv den er så stejl så når båden er ved vandet bliver vogn sættet trukket baglæns jeg hade dog en makker med så han kunne trække bremsen på traileren så vi stod fast. men helt umuligt når den skulle op håndbremse på trailer samt bil og kiler under badhjul svært at løsne alt alene to ekstra mand til at skubbe og så var det stadig næsten umuligt men op kom den lige akkurat. det bliver dog ikke her den kommer i vandet igen. men nu den prøvet. :-(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 7 måneder siden #1097042 af Steen Højager
Besvaret af Steen Højager på emne skovshoved...
Hej

Var lige i Skovshoved Havn forleden for at se, om jeg kunne sætte i.

Det kunne jeg desværre ikke. Traileren kan godt komme over knækket, men bilen kan ikke. Min bil er en Mercedes st.car med niveaumat, så den retter rumpen på bilen op ved stor belastning, men alligevel ville bunden af bilen ramme knækket, hvis jeg forsøgte at køre over det.

Så jeg krydser fingre for at havnen får taget det skarpe af knækket, inden rampen meldes færdig. Eller synes jeg, det er en fin rampe -)

Knæk og bræk
Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 8 måneder siden #1096702 af Bjarne Lehné
Besvaret af Bjarne Lehné på emne skovshoved...
For lige at runde denne streng af, indtil havnen kommer med nye oplysninger eller melder havnen helt færdig.

Så bliver den gamle rampe forbeholdt alle de mindre jolle som står på håndtrailere i havnen, hvorfor der er lavet den nye afsluttende kant i bassinet Jimmie skriver om.

Forstår heller ikke hvorfor Sven vil have en SUV da der var flere der trak op med personbiler uden problemer, ja endda med forhjulstræk.

Og hvorfor han skal have en yngre kone begriber jeg heller ikke, se dog på mit vedhæftede foto hvor min ræling flugter med broen og det er vel at bemærke at pga. af vestenvinden i ugen op til weekenden var vandstanden ca. 40-50 cm lavere end normalt.

Og endelig vil havnen forsøge at lave broen lavere i venstre side, evt. med flydebro.

Så lad os give dem arbejdsro og se hvordan det endelige resultat bliver.

Så tag ud og fisk i mellemtiden

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 8 måneder siden #1096695 af sven svensson
Besvaret af sven svensson på emne skovshoved...
Det glæder også mig,at rampen fungerede,så i fik en god dag på vandet.
Jeg må så få mig en SUVer og en yngre kone så hun kan kravle op på broen :B

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jimmie Johansen
  • Jimmie Johansen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
8 år 8 måneder siden #1096694 af Jimmie Johansen
Besvaret af Jimmie Johansen på emne skovshoved...
Lige resten
Hvor jeg har tid til at sejle til Rungsted hvis jeg ikke kan få den op.
Tak for indslag til alle
::

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Jimmie Johansen
  • Jimmie Johansen's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
8 år 8 måneder siden #1096693 af Jimmie Johansen
Besvaret af Jimmie Johansen på emne skovshoved...
Må sige det ser fint ud og dejligt at alle fik brugt den nye rampe og den virker.
Må desværre også sige at jeg nok ikke får min båd op der men det skal prøves en dag hvor jeg har tid til

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.215 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer