KLINTHOLM ...

  • Kristian Carøe (Team Emilie)
  • Kristian Carøe (Team Emilie)'s profilbillede
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
Mere
10 år 1 måned siden #1088172 af Kristian Carøe (Team Emilie)
Besvaret af Kristian Carøe (Team Emilie) på emne KLINTHOLM ...
N54-53-66 E13-03-50
N54-53-23 E13-01-05
N54-47-69 E13-06-75
N54-48-24 E13-06-75

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lars Hansen "Ramses"
  • Lars Hansen
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
10 år 1 måned siden #1088133 af Lars Hansen "Ramses"
Besvaret af Lars Hansen "Ramses" på emne KLINTHOLM ...
Tak Helmuth

Har du mulighed for at kopiere positionerne ind her, da det ikke kan læses i din illustration.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #1088132 af Helmuth
Besvaret af Helmuth på emne KLINTHOLM ...
Sådan ca. Er det nye forbud.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lars Hansen "Ramses"
  • Lars Hansen
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
10 år 1 måned siden #1088131 af Lars Hansen "Ramses"
Besvaret af Lars Hansen "Ramses" på emne KLINTHOLM ...
Var også en tur ved 40 meteren i går.

Super service fra Wind Protector om oplysning og guidning vedr. det nye område tyskerne har inkluderet i deres forbudte zone.

Er der en af jer der har fået tilsendt positionerne fra Wind Protector der vil skrive dem her i tråden, så alle har mulighed for at undgå tyskernes bødeblok (2500 euro -: )

Tak

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #1088112 af Rune
Besvaret af Rune på emne KLINTHOLM ...
Hej
Jeg var på 40 meteren i dag (mandag). Fisketuren startede faktisk allerede søndag hvor jeg konstant holdt øje med vejret, og hvor jeg gik og udtænkte planen som, ihvertfald mit hoved, var ufejlbarlig.
Jeg forsøgte også at få fat i en fiskemakker, det lykkedes og så alligevel ikke, da der blev meldt afbud i sidste øjeblik. Sådan er det.Og lad mig lige sige med det samme, at det at være 2 i båden giver altså liiige oplevelsen en hak opad. Ligeledes er det heller ikke lige så nemt at sætte grej og fighte fisk uden en makker ved ens side. Høje udtryk under fighten som: "Hold da op hvor den trækker" eller "nøjs min arm er færdig" giver ligesom ikke rigtig mening, dvs mening giver de, men responsen er larmende tavshed:)

Kørte hjemmefra ved 5.30 tiden. Fruen vendte sig dårlig nok efter mig, men kursen blev sat til Klintholm. Temperaturen var omkring 1 grad. Der hang tågebanker overalt, en tåge som kom til at drille mig senere.
Ankom til Klintholm ved 6.30 tiden. Det var meget tåget, men den lettede allerede en del mens jeg gik og gjorde båden klar. Et nyt startbatteri var monteret, så Evinruden sprang lystig igang efter søsætningen.
Tågen havde lettet og sigten var god så kursen blev sat til 40 meteren og båden skød i marchfart 27,5 kn med 4000 omdrejninger.
Ca. 3 sømil inden 40 meteren tog jeg gassen af og sejlede lidt rundt. Der var masser af fødefisk i vandet, dog spredt, men det er jo heller ikke et dårligt tegn :-)
Grejet blev sat, men der var en del forstyrrende ålegræs. Jeg fiskede med 4 stænger på riggen. 2 i ca. 65 fod og 2 stackede i ca. 40 fod. Den nederste til bagbord var rigget op med den stive med flasher, de andre 3 på riggen var rigget med Grizzly blink. Kørte herudover med en paravane i hver side, begge med 28 gr guppyvægt og Grizzly blink.
Efter ca. 30 minutter gik bagbord paravane. Jeg var jo alene i båden, så havde sat mig for hjemmefra, at jeg ville rydde det hele stille og roligt, stille og roligt!!! Det går sjældent som planlagt, styrtede rundt og hjulede de øvrige hjul ind - aldrig har et Shimanohjul haft så mange omdrejninger:)
Da alt var ryddet tog jeg stangen med fisken, den føltes ikke ret stor og jeg synes heller ikke at det føltes rigtigt. Den fulgte pænt med ind og efter ca. 5 minutter var den klar til landing. Her skulle fiskemakkeren så være trådt til med nettet, men jeg måtte nøjes med mig selv. Netningen gik fint. Laksen var en mindre en (3,5 kg) og jeg havde besluttet mig for at genudsætte den, desværre var den kroget ved gælleåbningen og den blødte heftigt. Jeg gokkede den med hammeren og lagde den i fiskekassen, heller mig end krabberne:-)
Der var en del ålegræs i området, så besluttede mig for at stikke yderligere østpå, ud til grænsen til Tyskland. Her blev grejet sat igen, det samme setup. Da jeg var færdig med at sætte grejet befandt jeg mig i den tykkeste tåge jeg nogensinde personligt har oplevet i egen båd. Ubehageligt at det kommer så hutigt, men heldigvis viste radaren hvad den skulle. Jeg havde ikke lyst til at trolle rundt i ærtesuppen, blev nok lidt utryg, men besluttede at fiske yderligere i 20 minutter. Der var tydelige strømskel, så trollede rundt omkring disse. Efter ca. 15 minutter gik samme stang som før. Fisken tog gode udløb mens jeg ryddede alt andet. Fighten var god med dybe udløb, og med rutinen fra sidste fisk blev fisken sikkert landet ca 10 minutter efter. En virkelig tyk laks på 5,5 kg. Helt blank, sikke et syn.
Tågen var ikke lettet, så holdt fast i min beslutning om at sejle imod Klintholm. Faktisk lettede tågen først da jeg nåede bananen og det var squ en befrielse.
Sidst jeg var ude havde jeg en gammel styrmand med. Han viste mig hvordan radaren skal/kan indstilles, og også hvor meget det havde at sige at den ikke var indstillet korrekt efter lige præcis de vejrforhold som er på det givne tidspunkt.
Båden kom på land i så strålende solskin, at det var uvirkeligt at tro, at det 10 sømil østover var umuligt at se en hånd for sig.
Så faktisk en perfekt dag på vandet med fisk, og hvor jeg blev tvunget til at bruge instrumenterne optimalt.
Vi ses derude
Med venlig hilsen
Rune

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #1088097 af Jakob
Besvaret af Jakob på emne KLINTHOLM ...
Team Buller meddeler sin ankomst i morgen mandag, så skal Østersøen gøres usikker for første gang i år... :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.283 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer