-
Forum
-
Hovedforum
-
Alt om grej
-
jeg har en...
jeg har en...
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
18 år 3 måneder siden #1005927
af ukendt bruger
Fordi Tommy vis din motor er 70 grader vil du udskille salt og kalk fra vandet og dermed vil dine kølekanaler kalke til meget hurtigt <br>
derfor bliver motoren kollere når du sejler selfølgeli skal termostater og trykventil være rene og trykventil må ikke gå stramt vandpumpen skal også være i orden <br>
derfor anbefaler vi også at man får lavet et eftersyn AF EN FAGMAN <br>
som kontrolere disse ting <br>
mvh Rochy
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
18 år 3 måneder siden #1005919
af ukendt bruger
Hej Tommy<br>
En lille kommentar til dit projekt, min kammerat og jeg prøvede også først med trykluft, men det hjalp kun lidt og i kort tid, så prøv evt. med vand som jeg beskrev tidligere, da det skyller evt. snavs med ud, trykluft flytter kun snavset, også løber det bare tilbage igen når motoren startes. held og lykke med det.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
18 år 3 måneder siden #1005916
af ukendt bruger
termostaterne er nr. 16 tryk ventilen er nr. 33, 34, 35
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
ukendt bruger
-
Emne forfatter
-
Offline
-
Platinum Member
-
Mindre
Mere
-
Indlæg: 68119
-
Modtagne Tak: 0
-
-
18 år 3 måneder siden #1005915
af ukendt bruger
tak for jeres svar...<br>
<br>
jeg har prøvet at blæse baglens med trykluft gennem sladre stråle hullet og termostaterne har jeg haft ude og af kalket og tjekket de åbner rigtigt .. ved 50 grader åbner de og der står at de skal åbne ved 52 grader så det må være godt nok... jeg forstår så bare ikke at termostaterne bliver sat ud af spillet ved 1500 omd. da motoren jo så hvis man sejler nu omkring jan feb. hvor vandet er 0 - -1 grader ... for så vil motoren jo være meget kold og der ved skulle bruge mere benzin for at holde drif temp så økonomien kan holdes ??? hvordan virker det skylle system i de motorer ??? jeg har en ide om at det er så dan at vi har en impella som kan levere eks. 5 bar vand tryk og en stor vand mængte ... der sidder så en press valve i mellem de to motor blokke som holder et tryk på omkring 2,5 bar hvis trykket stiger over dette åbner ventilen og lader det over skydene løbe i udstødningen og ud - væk.... dvs. at vandtrykket er ca. 2,5 bar i motorblokken bag termostaterne nå så motoren når ca 50 grader åbner termostaterne og leder vand igennem til temp igen er 50 grader... det er min teori men jeg er som beskrevet automekaniker og ikke bådmekaniker og ved der er meget at lære ... men tænker at det må være sådan det løber igennem motoren .. er der en som kender flowet i motoren og hvordan det virker nå vi har en pressur valve i bunden af motoren??? og jo jeg har også læst mig til at den laver en alarm hvis den bliver for varm... men jeg tænker .. forstil jer at være kørt til ystad og skulle sætte i og i sejler 100 meter ud og motoren er over ophedet min er dog ingen trolling båd men tror i kan følge mig .. smiler... den skal virke før man tager af sted ... men tak for oplysningen .. håber der er en som kan svare på min spørgsmål..<br>
mvh<br>
tommy
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
-
Forum
-
Hovedforum
-
Alt om grej
-
jeg har en...
Tid til at oprette siden: 0.200 sekunder