Nyt instru...

  • Michael Delcomyn
  • Michael Delcomyn's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
5 år 11 måneder siden #1104328 af Michael Delcomyn
Besvaret af Michael Delcomyn på emne Nyt instru...
Hej Thomas
Tak for input, og ja det ud i hvad jeg "føler" jer er bedst tjent med på bruger fladen::
Ang moteringspalde så prøver jeg hos hwl de har jo snart lagersalg :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #1104324 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Nyt instru...
Hej Michael,

Det er to rigtig fine instrumenter du står og vælger mellem og som begge virker godt med Totalscan transduceren.
Der er ikke den stor forskel på de to modeller og ekkolodsmoduler, software mv. er i høj grad ens.
Så i bund og grund synes jeg du ska vælge efter hvordan du oplever skærmene når du har dem foran dig. Så find en butik hvor dette er muligt.

Mvh. Monteringsplade skal du finde et firma der sælger skærebrædder i ca. 20 mm tykkelse. Det finder du bla ved HWL. Du kan montere pladen med Tec7 efter slibning og grundig affedtning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Michael Delcomyn
  • Michael Delcomyn's profilbillede Emne forfatter
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
Mere
5 år 11 måneder siden #1188963 af Michael Delcomyn
Nyt instru... blev oprettet af Michael Delcomyn
Nyt instrument Simrad vs Lowrance

Jeg Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig

Jeg har kigget på 2 nye plotter med Total scan og vil hører om der er nogen der ved om der er den store forskel i specielt ekkolod delen. Det skal nævnes at jeg allerede har Simrad NSS 8

De 2 instrumenter er
Simrad GO9 XSE inkl. Totalscan T3
Lowrance Elite-9 Ti inkl Totalscan T3
Så vidt jeg kan finde frem til så er der ikke de store forskelle på total scan delen, opløsning, eller GPS delen.
Jeg har dog noteret mig følgende fordele ved simrad
2 kortlæssere,
Fuld nema 2000
Mulighed for Radar/tilslutningen

Lowrance, har derimod både touch og knap betjening, og ca 1600,- dkk billigere

Det er desværre ikke lykkes mig at finde en forhandler der har kunne give mig et klart billede af forskellene, så jeg håber nogen her i forummet kan hjælpe lidt

Sidst men ikke mindst, hvad bruger i til montering på hækken?
I dag har jeg noget træ, der er limet på, men har set flere bruge plast, hvor kan dette evt erhvervs og hvad fastgøres det bedst med?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder
Leveret af Kunena Forum
Vi bruger cookies på Smaabaadsklub.dkPå Smaabaadsklub.dk bruger vi cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på Smaabaadsklub.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere her
ja, jeg accepterer